De Debatboom

Terwijl de stad Leuven werkt aan een nieuw mobiliteitsplan voor Kessel-Lo, nodigt het onafhankelijk bewonersplatform Overleg Buurtcomités Kessel-Lo (OBK) jou uit om mee vorm te geven aan de toekomst van Kessel-Lo. In deze coronatijden hebben we een online systeem op poten gezet: De Debatboom. Hiermee geven we een nieuw leven aan de Wenselaar voor Hal5.

Dit dialoogplatform is het eerste dat volledig in handen is van burgers. We willen iedereen de kans geven mee na te denken over ... Lees verder...
Hoe los je het probleem van overlast op zonder camera's te plaatsen...
1 maand geleden door reinaert • 4 antwoorden
Zijn Vorm 3010 en/of deze De Debatboom wel voldoende democratisch o...
2 maanden geleden door Jef • 7 antwoorden
Kan er niet meer ingezet worden op fietsstraten ? Zo kan men slu...
2 maanden geleden door Marc • 9 antwoorden
Waarom geen meer werk maken van de doorstroming op beide steenwegen...
2 maanden geleden door Bart • 1 antwoord
ANPR camera's zijn doorgevoerd in de Burchtstraat en de Spaanse Kro...
2 maanden geleden door Bart • 7 antwoorden
minder speelstraten ,ze worden te weinig gebruikt en leiden tot eno...
2 maanden geleden door leen • 16 antwoorden
Hoe kan het openbaar vervoer naar de rand van Kessel-lo (Boven-Lo) ...
2 maanden geleden door selle • 3 antwoorden
De buitenwijken van Kessel-Lo hebben geen deelwagens, mobipunten (f...
2 maanden geleden door Bart • 28 antwoorden
Wateroverlast in bepaalde straten kan worden voorkomen door meer op...
3 maanden geleden door Patrick • 7 antwoorden
daar waar de weg te smal is moet men versmallen tot één rijstrook e...
3 maanden geleden door Patrick • 8 antwoorden
Veel gezinnen hebben meerdere fietsen, maar te weinig ruimte om ze ...
3 maanden geleden door gert • 7 antwoorden
Een zebrapad/fietsoversteekstrook over de Tiensesteenweg ter hoogte...
3 maanden geleden door Meg VB • 4 antwoorden
Hoe kunnen we het kruispunt Platte Lostraat - Koetsweg - Vereniging...
3 maanden geleden • 17 antwoorden
Een georganiseerde shuttle-dienst, met opstapplaatsen aan de carpoo...
3 maanden geleden door Anita • 6 antwoorden
Maak van pineutstraten terug woonstraten = zorg voor meer invals- e...
3 maanden geleden door Rudy Swennen • 15 antwoorden
Deze debatboom is een initiatief van bewoners, met onze sympathie. ...
3 maanden geleden door Leuvense BewonersParticipatie (LBP) • 6 antwoorden
Wil je naast elk groen licht voor voetgangers ook een voor fietsers...
3 maanden geleden door Carine • 2 antwoorden
Wat met Waze?
3 maanden geleden door Ruben • 13 antwoorden
Kan een verbindingsweg naast het spoor tussen het Vuntcomplex en de...
3 maanden geleden door Herman • 11 antwoorden
Hoe kunnen we een modal shift en mental shift waar maken?
3 maanden geleden door Ruben • 5 antwoorden
welke verbeteringen zijn er nodig om van de Trolieberg vlot en veil...
3 maanden geleden door patrick • 2 antwoorden
Vanaf de CM in de Platte Lostraat vertrekken veel jeugdkampen met v...
3 maanden geleden door Pieter • 4 antwoorden
GFT collection every other week in summer time is not sufficient at...
3 maanden geleden door SGUR • 10 antwoorden
Hoe verzoenen we sociale met economische belangen?
3 maanden geleden door Peter • 2 antwoorden
Wisten jullie dat een groot deel van Kessel-Lo Jachtgebied is, ook ...
3 maanden geleden door Johan Gemels • 6 antwoorden
Help! Waar kunnen we veilig fietsen van gezinnen stallen? In rijh...
3 maanden geleden door Nele • 12 antwoorden
Zijn er niet te veel (politie)camera's en wordt er met die beelden ...
3 maanden geleden door Michiel • 6 antwoorden
Luchtkwaliteit in de Diestsesteenweg is heel slecht, met heel veel ...
3 maanden geleden door Niet normaal • 3 antwoorden
Het fietspad aan Hal5 is niet veilig door de combinatie met recreat...
3 maanden geleden door Bart • 8 antwoorden
Hoe kunnen we gemotoriseerd verkeer op de steenwegen en op de Spoor...
3 maanden geleden door Ruben • 27 antwoorden
Ik wil graag meer fietsbruggen. Wat vind jij?
3 maanden geleden door Tim • 7 antwoorden
Zone 30 is volgens mij zinloos; het is een belastingskwestie; kost ...
3 maanden geleden door Johan Put • 15 antwoorden
Hoe kunnen we het De Becker-Remyplein omvormen tot een echt buurtce...
4 maanden geleden door Herman • 13 antwoorden
Een grote meerderheid is gewonnen voor meer groen en is bereid om z...
4 maanden geleden door VDHPatrick • 10 antwoorden
Hoe betrek je minderheden: bejaarden, anderstaligen, drukke twee ve...
4 maanden geleden door Bram V • 5 antwoorden
Zijn camera's dé oplossing voor het sluipverkeer?
4 maanden geleden door OBK • 49 antwoorden
Ben jij voor trajectcontrole? Hoe controleren we "zone 30"?
4 maanden geleden door OBK • 14 antwoorden
Moeten er meer eenrichtings straten komen in Kessel-Lo? Waar precies?
4 maanden geleden door OBK • 17 antwoorden
Zijn bredere fietspaden nodig? In welke straten?
4 maanden geleden door OBK • 14 antwoorden
Kiezen tussen duurdere parkeerplaatsen of verkoopbare parkeerrechten?
4 maanden geleden door OBK • 11 antwoorden
In welke straten moet de luchtkwaliteit (stikstof) gemeten worden? ...
4 maanden geleden door Testpersoon • 5 antwoorden
De Debatboom is een project van Overleg Buurtcomités Kessel-Lo in samenwerking met KU Leuven Research[x]Design en VRT innovatie. Stuur ons een mailtje als je vragen of problemen zou ondervinden: debatboom@gmail.com

Powered by CityStory, an ITEA3 research project from call 4 (reference: 17006)