Terwijl de stad Leuven werkt aan een nieuw mobiliteitsplan voor Kessel-Lo, nodigt het onafhankelijk bewonersplatform Overleg Buurtcomités Kessel-Lo (OBK) jou uit om mee vorm te geven aan de toekomst van Kessel-Lo. In deze coronatijden hebben we een online systeem op poten gezet: De Debatboom. Hiermee geven we een nieuw leven aan de Wenselaar voor Hal5.
Dit dialoogplatform is het eerste dat volledig in handen is van burgers. We willen iedereen de kans geven mee na te denken over ...Kessel-Lo. Sommige discussies leiden misschien wel tot kant-en-klare experimenten voor de 4de fase van Vorm3010. Ook onderwerpen die niets te maken hebben met straten en pleinen staan open voor discussie.
Ook jij kan zelf een persoonlijke vraag stellen aan de Kesselaars. Klik hiervoor hieronder op de knop "Stel zelf een vraag". Je kan een interactieve poster maken, ze afdrukken en verspreiden binnen Kessel-Lo en zo deel uitmaken van ons buurtbreed initiatief. Geïnteresseerde buurtbewoners kunnen direct met jouw poster in interactie treden via een QR-code of deelnemen aan de online discussie die je hieronder kan zien (van burgers voor burgers).
De hele zomer lang zullen we de meest inspirerende vragen en antwoorden afdrukken en op de Wenselaar publiceren.
De Debatboom is een project in samenwerking met KU Leuven Research[x]Design Lab en VRT innovatie.Lees verder...
Hoe los je het probleem van overlast op zonder camera's te p...
3 jaren geleden door reinaert • 4 bijdragen
Zijn Vorm 3010 en/of deze De Debatboom wel voldoende democra...
3 jaren geleden door Jef • 7 bijdragen
Kan er niet meer ingezet worden op fietsstraten ?
Zo kan ...
3 jaren geleden door Marc • 9 bijdragen
Waarom geen meer werk maken van de doorstroming op beide ste...
3 jaren geleden door Bart • 1 bijdrage
ANPR camera's zijn doorgevoerd in de Burchtstraat en de Spaa...
3 jaren geleden door Bart • 7 bijdragen
minder speelstraten ,ze worden te weinig gebruikt en leiden ...
3 jaren geleden door leen • 16 bijdragen
Hoe kan het openbaar vervoer naar de rand van Kessel-lo (Bov...
3 jaren geleden door selle • 3 bijdragen
De buitenwijken van Kessel-Lo hebben geen deelwagens, mobipu...
3 jaren geleden door Bart • 28 bijdragen
Wateroverlast in bepaalde straten kan worden voorkomen door ...
3 jaren geleden door Patrick • 7 bijdragen
daar waar de weg te smal is moet men versmallen tot één rijs...
3 jaren geleden door Patrick • 8 bijdragen
Veel gezinnen hebben meerdere fietsen, maar te weinig ruimte...
3 jaren geleden door gert • 7 bijdragen
Een zebrapad/fietsoversteekstrook over de Tiensesteenweg ter...
3 jaren geleden door Meg VB • 4 bijdragen
Hoe kunnen we het kruispunt Platte Lostraat - Koetsweg - Ver...
3 jaren geleden • 22 bijdragen
Een georganiseerde shuttle-dienst, met opstapplaatsen aan de...
3 jaren geleden door Anita • 6 bijdragen
Maak van pineutstraten terug woonstraten = zorg voor meer in...
3 jaren geleden door Rudy Swennen • 15 bijdragen
Deze debatboom is een initiatief van bewoners, met onze symp...
3 jaren geleden door Leuvense BewonersParticipatie (LBP) • 6 bijdragen
Wil je naast elk groen licht voor voetgangers ook een voor f...
3 jaren geleden door Carine • 2 bijdragen
Wat met Waze?
3 jaren geleden door Ruben • 13 bijdragen
Kan een verbindingsweg naast het spoor tussen het Vuntcomple...
3 jaren geleden door Herman • 11 bijdragen
Hoe kunnen we een modal shift en mental shift waar maken?
3 jaren geleden door Ruben • 5 bijdragen
welke verbeteringen zijn er nodig om van de Trolieberg vlot ...
3 jaren geleden door patrick • 2 bijdragen
Vanaf de CM in de Platte Lostraat vertrekken veel jeugdkampe...
3 jaren geleden door Pieter • 4 bijdragen
GFT collection every other week in summer time is not suffic...
3 jaren geleden door SGUR • 10 bijdragen
Hoe verzoenen we sociale met economische belangen?
3 jaren geleden door Peter • 2 bijdragen
Wisten jullie dat een groot deel van Kessel-Lo Jachtgebied i...
3 jaren geleden door Johan Gemels • 6 bijdragen
Help! Waar kunnen we veilig fietsen van gezinnen stallen?
...
3 jaren geleden door Nele • 12 bijdragen
Zijn er niet te veel (politie)camera's en wordt er met die b...
3 jaren geleden door Michiel • 6 bijdragen
Luchtkwaliteit in de Diestsesteenweg is heel slecht, met hee...
3 jaren geleden door Niet normaal • 3 bijdragen
Het fietspad aan Hal5 is niet veilig door de combinatie met ...
3 jaren geleden door Bart • 8 bijdragen
Hoe kunnen we gemotoriseerd verkeer op de steenwegen en op d...
3 jaren geleden door Ruben • 27 bijdragen
Ik wil graag meer fietsbruggen. Wat vind jij?
3 jaren geleden door Tim • 7 bijdragen
Zone 30 is volgens mij zinloos; het is een belastingskwestie...
3 jaren geleden door Johan Put • 15 bijdragen
Hoe kunnen we het De Becker-Remyplein omvormen tot een echt ...
3 jaren geleden door Herman • 14 bijdragen
Een grote meerderheid is gewonnen voor meer groen en is bere...
3 jaren geleden door VDHPatrick • 10 bijdragen
Hoe betrek je minderheden: bejaarden, anderstaligen, drukke ...
3 jaren geleden door Bram V • 5 bijdragen
Zijn camera's dé oplossing voor het sluipverkeer?
3 jaren geleden door OBK • 50 bijdragen
Ben jij voor trajectcontrole? Hoe controleren we "zone 30"?
3 jaren geleden door OBK • 15 bijdragen
Moeten er meer eenrichtings straten komen in Kessel-Lo? Waar precies?
3 jaren geleden door OBK • 17 bijdragen
Zijn bredere fietspaden nodig? In welke straten?
3 jaren geleden door OBK • 14 bijdragen
Kiezen tussen duurdere parkeerplaatsen of verkoopbare parkeerrechten?
3 jaren geleden door OBK • 11 bijdragen
In welke straten moet de luchtkwaliteit (stikstof) gemeten w...
3 jaren geleden door Testpersoon • 5 bijdragen
De Debatboom is een project van Overleg Buurtcomités Kessel-Lo in samenwerking met KU Leuven Research[x]Design en VRT innovatie. Stuur ons een mailtje als je vragen of problemen zou ondervinden: debatboom@gmail.com
Powered by CityStory, an ITEA3 research project from call 4 (reference: 17006)
| Cookie policy
| Privacy policy