Zijn bredere fietspaden nodig? In welke straten?
3 jaren geleden door OBK • 14 bijdragen
Als inwoner van Kessel-Lo gebruik ik veel de fietssnelweg naar Brussel en passeer ik veel langs het fietspad aan de Manhattan aan de vaart. Dat tweerichting fietspad is erg druk op de spitsuren. De mix van dubbel of zelfs driedubbel naast elkaar rijdende scholieren, joggers, eenden, speedpedelecs, bakfietsen maken dit voor mij het gevaarlijkste punt op de 33km naar mijn werk. Dus ja graag veel breder en niet meer tweerichting.
3 jaren geleden door Bart Gielen • 2 reacties
Als inwoner van Kessel-Lo gebruik ik veel de fietssnelweg naar Brussel en passeer ik veel langs het fietspad aan de Manhattan aan de vaart. Dat tweerichting fietspad is erg druk op de spitsuren. De mix van dubbel of zelfs driedubbel naast elkaar rijdende scholieren, joggers, eenden, speedpedelecs, bakfietsen maken dit voor mij het gevaarlijkste punt op de 33km naar mijn werk. Dus ja graag veel breder en niet meer tweerichting.
moeten fietssnelwegen nu ook al beginnen op invalswegen? liever zelfde principe als voor de wagens, hoe dichter bij de stad - en zeker tussen stad en deelgemeenten - geen fietssnelwegen.
3 jaren geleden door VDHPatrick • 1 reactie
Als inwoner van Kessel-Lo gebruik ik veel de fietssnelweg naar Brussel en passeer ik veel langs het fietspad aan de Manhattan aan de vaart. Dat tweerichting fietspad is erg druk op de spitsuren. De mix van dubbel of zelfs driedubbel naast elkaar rijdende scholieren, joggers, eenden, speedpedelecs, bakfietsen maken dit voor mij het gevaarlijkste punt op de 33km naar mijn werk. Dus ja graag veel breder en niet meer tweerichting.
Deze dialoog gaat over Kessel-lo. graag suggesties over waar in Kessel-lo bredere fietspaden nodig zijn.
3 jaren geleden door debatboom • 1 reactie
Overgang van Wimmershof naar Jan Vranckx fietspad (en omgekeerd natuurlijk): een duidelijke aanduiding op de rijweg (gekleurde strook in Svorm, en verhoogd wegdek) met voorrang voor fietsers. De kruising van het fietspad in de Heidebergstraat kan kan ook beter op die manier uitgerust worden (voorrang fietsers, wegverhoging). Twee ingrepen die fietsverkeer station-Bovenlo vlotter laten verlopen. Meteen het autoverkeer vertragen (in kader van zone 30-handhaving)
3 jaren geleden door reinaert • 1 reactie
moeten fietssnelwegen nu ook al beginnen op invalswegen? liever zelfde principe als voor de wagens, hoe dichter bij de stad - en zeker tussen stad en deelgemeenten - geen fietssnelwegen.
Hier wordt zeker niet gevraagd naar een uitbreiding van de fietssnelweg, Wel een veilig fiets- en voetpad zonder conflicten tussen joggers, fietsers, wandelaars en recreanten. Nu is het vooral door het tweerichtingsverkeer een zenuwslopend stuk weg tijdens de spitsuren. Als je één keer dat stuk gefietst hebt rond 7u30 buiten de schoolvakanties weet je het wel.
3 jaren geleden door Bart
Deze dialoog gaat over Kessel-lo. graag suggesties over waar in Kessel-lo bredere fietspaden nodig zijn.
Dit valt buiten het grongebied van Kessel-Lo dat is waar. Maar het kan wel mee een oplossing bieden. We leven niet op een eiland, als er eenmaal buiten Kessel-Lo geen goede fietspaden meer nodig zijn, mik je maar op een heel lokale vorm van fietsverkeer. Woon-werk verkeer met de fiets is er niet alleen voor de enkeling die woont en werkt in eigen stad of gemeente.
3 jaren geleden door Bart
Gemeentestraat, Holsbeeksesteenweg, Wilselsesteenweg: deze zijn momenteel naar mijn mening de gevaarlijkste punten in Kessel-Lo.
Sluipverkeer van E314, fieten, autos, vrachtverkeer, bussen, schoolgaande jeugd... alles door elkaar in nauwe straten zonder fietspad, dat is vragen om omgelukken. Zelfs al haal je daar de geparkeerde autos weg om een fietspad aan te leggen dan nog zit je met een smalle straat.
Kan de verkeersproblematiek en prioriteiten niet aangepakt worden met een objectieve risicoanalyse? Geen twijfel dat deze straten bovenaan uitkomen.
Sluipverkeer van E314, fieten, autos, vrachtverkeer, bussen, schoolgaande jeugd... alles door elkaar in nauwe straten zonder fietspad, dat is vragen om omgelukken. Zelfs al haal je daar de geparkeerde autos weg om een fietspad aan te leggen dan nog zit je met een smalle straat.
Kan de verkeersproblematiek en prioriteiten niet aangepakt worden met een objectieve risicoanalyse? Geen twijfel dat deze straten bovenaan uitkomen.
3 jaren geleden door Bram V
Het fietspad aan het de Becker-Remy plein was al dikwijls stof tot discussie en ongenoegen. Idem voor het twee-richtingsfietspad aan het begin van de Eénmeilaan (tegen de Becker-Remyplein aan). Beide moeten breder mét duidelijke markering dat het om een dubbele rijrichting gaat.
3 jaren geleden door Dirk
Zijn niet nodig in een buurt waar de straten ingericht zijn volgens het stop principe. Buurtstraten moeten duidelijk het terrein zijn van fietsers, waar lokaal autoverkeer geduld wordt. Op steenwegen is het wel nuttig en nodig
3 jaren geleden door Ronny Vanden Bempt • 1 reactie
Zijn niet nodig in een buurt waar de straten ingericht zijn volgens het stop principe. Buurtstraten moeten duidelijk het terrein zijn van fietsers, waar lokaal autoverkeer geduld wordt. Op steenwegen is het wel nuttig en nodig
Helemaal akkoord. Woonstraten moeten autoluw gemaakt worden via circulatiemaatregelen, dan kan je er rustig op de rijbaan fietsen en zijn fietspaden overbodig.
3 jaren geleden
Overgang van Wimmershof naar Jan Vranckx fietspad (en omgekeerd natuurlijk): een duidelijke aanduiding op de rijweg (gekleurde strook in Svorm, en verhoogd wegdek) met voorrang voor fietsers. De kruising van het fietspad in de Heidebergstraat kan kan ook beter op die manier uitgerust worden (voorrang fietsers, wegverhoging). Twee ingrepen die fietsverkeer station-Bovenlo vlotter laten verlopen. Meteen het autoverkeer vertragen (in kader van zone 30-handhaving)
heel goed idee voor beide plaatsen !
3 jaren geleden
Wij zouden al blij zijn als er uberhaupt een fietspad was op volgende straten: Heidebergstraat, Langelostraat, Rozenweg, Koning Albertlaan.
3 jaren geleden • 1 reactie
Wij zouden al blij zijn als er uberhaupt een fietspad was op volgende straten: Heidebergstraat, Langelostraat, Rozenweg, Koning Albertlaan.
Inderdaad, op de Lange Lo is er zelfs niet eens een stoep!
3 jaren geleden door bart
Het smalle fietspad op de Tiensesteenweg tussen Martelarenlaan en ring Leuven is super gevaarlijk, met aan rechterzijde geparkeerde auto's en aan linkerzijde voorbijrazende bussen en vrachtwagens ....
3 jaren geleden door bart