In welke straten moet de luchtkwaliteit (stikstof) gemeten worden? Hoe kan de luchtkwaliteit in onze straten verbeterd worden?
3 jaren geleden door Testpersoon • 5 bijdragen
Ik zou niet alleen stikstof meten maar ook fijnstof
3 jaren geleden door Bart
Fijnstof is minder aan de plaatselijke toestand gebonden dan stikstof, dat een goede graadmeter is voor de uitstoot door het verkeer.
Hoewel het meten van fijnstof natuurlijk ook interessant is.
Hoewel het meten van fijnstof natuurlijk ook interessant is.
3 jaren geleden door de auteur van de vraag • 1 reactie
In drukke en vooral ingesloten straten met weinig of geen luchtcirculatie. De kaart van Curieuseneuze van enkele jarengeleden geeft goede aanduidingen
3 jaren geleden door VDHPatrick • 1 reactie
In drukke en vooral ingesloten straten met weinig of geen luchtcirculatie. De kaart van Curieuseneuze van enkele jarengeleden geeft goede aanduidingen
Uit het CurieuzeNeuzenonderzoek van 2018 bleek dat er in Kessel-lo minstens 5 problematische plaatsen waren (van 'ondermaats' tot 'zeer slecht').
De slechtste score vinden we in de Eenmeilaan (gedeelte tussen Wipstraat en De Becker-Remyplein) met 45-50 ug/m3.
Het Luchtbeleidsplan van de Vlaamse regering wil 'op korte termijn de huidige Europese luchtkwaliteitsnormen en streefwaarden ter bescherming van de gezondheid zo snel mogelijk halen'. Zo zou men 'overal in Vlaanderen de EU/WGO grenswaarde van 40 ug/m3 moeten respecteren in de nabije toekomst.'
Tegen 2030 wil men 'per gemeente het aantal mensen dat blootgesteld wordt aan een jaargemiddelde stikstofconcentratie boven 20 ug/m3 halveren ten opzichte van 2016.'
Welke stappen heeft het Leuvens stadsbestuur, met een schepen van GROEN voor mobiliteit en leefmilieu, sinds 2018 ondernomen om deze doelstelling te verwezenlijken?
De slechtste score vinden we in de Eenmeilaan (gedeelte tussen Wipstraat en De Becker-Remyplein) met 45-50 ug/m3.
Het Luchtbeleidsplan van de Vlaamse regering wil 'op korte termijn de huidige Europese luchtkwaliteitsnormen en streefwaarden ter bescherming van de gezondheid zo snel mogelijk halen'. Zo zou men 'overal in Vlaanderen de EU/WGO grenswaarde van 40 ug/m3 moeten respecteren in de nabije toekomst.'
Tegen 2030 wil men 'per gemeente het aantal mensen dat blootgesteld wordt aan een jaargemiddelde stikstofconcentratie boven 20 ug/m3 halveren ten opzichte van 2016.'
Welke stappen heeft het Leuvens stadsbestuur, met een schepen van GROEN voor mobiliteit en leefmilieu, sinds 2018 ondernomen om deze doelstelling te verwezenlijken?
3 jaren geleden door Herman • 1 reactie
Uit het CurieuzeNeuzenonderzoek van 2018 bleek dat er in Kessel-lo minstens 5 problematische plaatsen waren (van 'ondermaats' tot 'zeer slecht').
De slechtste score vinden we in de Eenmeilaan (gedeelte tussen Wipstraat en De Becker-Remyplein) met 45-50 ug/m3.
Het Luchtbeleidsplan van de Vlaamse regering wil 'op korte termijn de huidige Europese luchtkwaliteitsnormen en streefwaarden ter bescherming van de gezondheid zo snel mogelijk halen'. Zo zou men 'overal in Vlaanderen de EU/WGO grenswaarde van 40 ug/m3 moeten respecteren in de nabije toekomst.'
Tegen 2030 wil men 'per gemeente het aantal mensen dat blootgesteld wordt aan een jaargemiddelde stikstofconcentratie boven 20 ug/m3 halveren ten opzichte van 2016.'
Welke stappen heeft het Leuvens stadsbestuur, met een schepen van GROEN voor mobiliteit en leefmilieu, sinds 2018 ondernomen om deze doelstelling te verwezenlijken?
De slechtste score vinden we in de Eenmeilaan (gedeelte tussen Wipstraat en De Becker-Remyplein) met 45-50 ug/m3.
Het Luchtbeleidsplan van de Vlaamse regering wil 'op korte termijn de huidige Europese luchtkwaliteitsnormen en streefwaarden ter bescherming van de gezondheid zo snel mogelijk halen'. Zo zou men 'overal in Vlaanderen de EU/WGO grenswaarde van 40 ug/m3 moeten respecteren in de nabije toekomst.'
Tegen 2030 wil men 'per gemeente het aantal mensen dat blootgesteld wordt aan een jaargemiddelde stikstofconcentratie boven 20 ug/m3 halveren ten opzichte van 2016.'
Welke stappen heeft het Leuvens stadsbestuur, met een schepen van GROEN voor mobiliteit en leefmilieu, sinds 2018 ondernomen om deze doelstelling te verwezenlijken?
3 jaren geleden door Ruben