Ben jij voor trajectcontrole? Hoe controleren we "zone 30"?
3 jaren geleden door OBK • 15 bijdragen
Is trajectcontrole zinvol op korte afstand en in een straat met veel zijstraten ?
3 jaren geleden door Bart Gielen
Andere vertragende maatregelen uitzoeken: borden plaatsen waar nodig (alleen eentje bij ingang van de zone is gauw over het hoofd gezien), bord dat je snelheid aangeeft, vernauwingen misschien... De bewoners zelf motiveren. Daarbij ervaringen verzamelen in straten met zone 30: bewoners, passanten, fietsers... Is dat al ergens gebeurd?
3 jaren geleden door selle • 3 reacties
Andere vertragende maatregelen uitzoeken: borden plaatsen waar nodig (alleen eentje bij ingang van de zone is gauw over het hoofd gezien), bord dat je snelheid aangeeft, vernauwingen misschien... De bewoners zelf motiveren. Daarbij ervaringen verzamelen in straten met zone 30: bewoners, passanten, fietsers... Is dat al ergens gebeurd?
Op de site tussen Delhaize en begraafplaats Vlierbeek is er allerlei in het midden van de weg gezet om het verkeer te vertragen. Ondanks het feit dat het een doodlopende weg is in een wijk.
3 jaren geleden door bart
Kunnen burgers niet de politie bijstaan met het hanteren van mobiele snelheidsmeters. Overtreders krijgen een week doorgangsverbod
3 jaren geleden door VDHPatrick • 1 reactie
Kunnen burgers niet de politie bijstaan met het hanteren van mobiele snelheidsmeters. Overtreders krijgen een week doorgangsverbod
Wil je helemaal naar de politiestaat? Iedereen politie???
3 jaren geleden door Johan • 1 reactie
Trajectcontrole in Kessel-Lo? Lijkt me met een kanon op een mug schieten
3 jaren geleden
Wil je helemaal naar de politiestaat? Iedereen politie???
Inderdaad, is men nu helemaal gek geworden?
3 jaren geleden
Hoe ga je fietsers controleren ?
3 jaren geleden door Bert
Dit lijkt me extreem controlerend. Ik voel me veel beter bij sensibiliserendere acties.
3 jaren geleden
Hoe wordt trajectcontrole ingesteld? Van welk punt tot welk punt? Maw per straat of per meerdere straten?
3 jaren geleden door Marie
Trajectcontrole kan zinvol zijn op langere straten/assen met veel (doorgaand) verkeer, bv. Holsbeeksesteenweg/Gemeentestraat, Lange Lo, Platte Lo, Koetsweg, ... Zijstraten zijn op zich geen probleem. Je meet de tijd tussen punt A en punt B. Als je enkel langs A of B passeert, is er geen traject dat gemeten wordt. Maar trajectcontrole is zeker niet voldoende. Je hebt mobiele controles nodig die flexibel kunnen worden ingezet, ook in straten met minder autoverkeer. De objectieve en subjectieve pakkans moet in alle buurten en straten ongeveer identiek zijn.
3 jaren geleden door gert
Trajectcontrole laat pieksnelheden boven 30 toe, vooral na verkeerslichten en plaatselijk stilstaand verkeer.
Plaatselijke cameras hebben slechts een plaatselijk effect.
De oplossing is technologisch: een verplichte snelheidsbegrenzer in elke auto die via GPRS aangezet wordt als je een zone met snelheidsbeperking binnenrijdt. Dit is zowiezo voorzien in de nabije toekomst met autonoom rijdende auto‘s
Plaatselijke cameras hebben slechts een plaatselijk effect.
De oplossing is technologisch: een verplichte snelheidsbegrenzer in elke auto die via GPRS aangezet wordt als je een zone met snelheidsbeperking binnenrijdt. Dit is zowiezo voorzien in de nabije toekomst met autonoom rijdende auto‘s
3 jaren geleden door Ivan
Andere vertragende maatregelen uitzoeken: borden plaatsen waar nodig (alleen eentje bij ingang van de zone is gauw over het hoofd gezien), bord dat je snelheid aangeeft, vernauwingen misschien... De bewoners zelf motiveren. Daarbij ervaringen verzamelen in straten met zone 30: bewoners, passanten, fietsers... Is dat al ergens gebeurd?
Vernauwingen en obstakels zijn gevaarlijk en leiden tot ongevallen. Bovendien geven ze een rally-effect waarbij sommige chauffeurs lekker aan hoge snelheid gaan slingeren tussen de obstakels.
3 jaren geleden door Ivan
Een zone 30 is alleen veilig als iedereen zich daaraan houdt. Geen uitzonderingen. De overgrote meerderheid van de mensen houdt zich aan de regels of wenst dat eigenlijk wel te doen. Voor hen is positieve "nudging" voldoende: een correcte inrichting van de weg, eventueel met smiley bordjes erbij. Maar wat doe je met de mensen die de regels niet wensen te volgen? Er zijn twee mogelijkheden: ofwel bouwen we de technologie in auto's die overtredingen onmogelijk maken, ofwel zorgen we voor een 100% pakkans. Het eerste zal pas een feit zijn over ten vroegste 15 jaar of zo. Dan schiet er enkel het tweede over: controle. Dan controle van de doorrijtijd zeker een goede optie. Dat kun je dan meteen gebruiken om doorgaand verkeer te scheiden van lokaal verkeer.
Van controle heeft trouwens niemand last, behalve de overtreders. Alle soorten snelheidsremmers zoals bloembakken irriteren iedereen.
Van controle heeft trouwens niemand last, behalve de overtreders. Alle soorten snelheidsremmers zoals bloembakken irriteren iedereen.
3 jaren geleden door Jan
Trajectcontrole voor alle voertuigen. Dus ook fietsen, steps, e-bikes. Iedereen gelijk. Anders is dit pure discriminatie.
3 jaren geleden door David Adriaenssens