Hoe kunnen we een modal shift en mental shift waar maken?
3 jaren geleden door Ruben • 5 bijdragen
Tot 2010 kreeg je in ruil voor het indienen/ schrappen van je nummerplaat een gratis busabonnement van De Lijn voor drie jaar.
Vandaag is dit helaas niet meer geldig.
Vandaag is dit helaas niet meer geldig.
3 jaren geleden door de auteur van de vraag
Kan Stad Leuven een "Samenaankoop vzw" oprichten voor Leuvenaars zonder wagen. De aangesloten leden kunnen beroep doen op de dienstverlening van de Samenaankoop: kortingen bij de fietsenmaker en speciale aanbiedingen.
3 jaren geleden door Ruben • 1 reactie
Kan Stad Leuven een "Samenaankoop vzw" oprichten voor Leuvenaars zonder wagen. De aangesloten leden kunnen beroep doen op de dienstverlening van de Samenaankoop: kortingen bij de fietsenmaker en speciale aanbiedingen.
Als er dan ook verder gekeken wordt dan vooral het centrum van Kessel-Lo en andere gemeenten kan dat een begin zijn. Op dit ogenblik doen we het met een paar elektrische fietsen in de buurt van de Bovenlo. Bij mijn weten 1 aan de Bron en 1 boven aan de Heideberg. De buitenrand van Kessel-Lo is ook dicht bebouwd maar telt niet altijd evenwaardig mee. Dat wordt soms wel eens vergeten.
3 jaren geleden door Bart • 1 reactie
Als er dan ook verder gekeken wordt dan vooral het centrum van Kessel-Lo en andere gemeenten kan dat een begin zijn. Op dit ogenblik doen we het met een paar elektrische fietsen in de buurt van de Bovenlo. Bij mijn weten 1 aan de Bron en 1 boven aan de Heideberg. De buitenrand van Kessel-Lo is ook dicht bebouwd maar telt niet altijd evenwaardig mee. Dat wordt soms wel eens vergeten.
Zelfs die eenzaten van elektrische fietsen op de bovenlo zijn er al niet meer, Bart. Heb ik net ergens gelezen. Met veel toeters en bellen werden de mobipunten aangekondigd, zeer magertjes ingevuld en nu afgevoerd...
3 jaren geleden door selle
Waar blijft toch het treinstation van Haasrode?
De mobiliteit tussen Leuven en het industrieterrein in Haasrode is problematisch. Het verkeer op de Tiensesteenweg zit vast en wagens richting Haasrode sluipen door de kleine straatjes (Grensstraat) van Kessel-Lo. Als we een modal shift wensen te realiseren is het openen van een treinstation in Haasrode cruciaal.
In het onderstaande artikel lees ik zelfs dat 90% van het woon-werk verkeer tussen Leuven en het industrieterrein in Haasrode gebeurt met de auto.
https://www.hln.be/leuven/waar-blijft-station-haasrode~a6297e3e/
https://www.standaard.be/cnt/dmf20100109_042
De mobiliteit tussen Leuven en het industrieterrein in Haasrode is problematisch. Het verkeer op de Tiensesteenweg zit vast en wagens richting Haasrode sluipen door de kleine straatjes (Grensstraat) van Kessel-Lo. Als we een modal shift wensen te realiseren is het openen van een treinstation in Haasrode cruciaal.
In het onderstaande artikel lees ik zelfs dat 90% van het woon-werk verkeer tussen Leuven en het industrieterrein in Haasrode gebeurt met de auto.
https://www.hln.be/leuven/waar-blijft-station-haasrode~a6297e3e/
https://www.standaard.be/cnt/dmf20100109_042
3 jaren geleden door Ruben