Hoe los je het probleem van overlast op zonder camera's te plaatsen, of ten minste als er niet anders meer helpt?
3 jaren geleden door reinaert • 4 bijdragen
Onderzoek naar de impact van zone 30, de impact van beter openbaar vervoer en fietsverbindingen en de ruimere context is er nog niet. Maar het resultaat van deze ingrepen is wel duidelijk: in alle steden waar het openbaar vervoer en fietsverkeer en deelautoverkeer overal vlot door kan, “verdampt” het autoverkeer (om het in termen van OBK te zeggen) omdat het plaats moet inruilen voor die fietsen en bussen. Maar wie het nodig heeft kan nog altijd rijden met de auto of deelauto of de taxi (nuttig voor mensen die moeilijk te been zijn, en eigenlijk niet zo duur vergeleken met de kosten van een eigen auto voor beperkte verplaatsingen).
3 jaren geleden door de auteur van de vraag • 1 reactie
Onderzoek naar de impact van zone 30, de impact van beter openbaar vervoer en fietsverbindingen en de ruimere context is er nog niet. Maar het resultaat van deze ingrepen is wel duidelijk: in alle steden waar het openbaar vervoer en fietsverkeer en deelautoverkeer overal vlot door kan, “verdampt” het autoverkeer (om het in termen van OBK te zeggen) omdat het plaats moet inruilen voor die fietsen en bussen. Maar wie het nodig heeft kan nog altijd rijden met de auto of deelauto of de taxi (nuttig voor mensen die moeilijk te been zijn, en eigenlijk niet zo duur vergeleken met de kosten van een eigen auto voor beperkte verplaatsingen).
Waar verdampte het autoverkeer ?
3 jaren geleden door johan
Curitiba (Brazilië) zou een mooi voorbeeld kunnen zijn voor de Vervoerregio Leuven.
In Curitiba wordt het openbaar vervoer door 85% van de bevolking gebruikt ook al bezit het grotendeel van de bevolking een auto. Het openbaar vervoer in Curitiba is goedkoop, efficiënt, sociaal en heeft volstrekte voorrang. Het winkelgebied is autovrij.
Al in 1996 werd Curitiba (Brazilië) door stadsplanologen als de meest innoverende stad ter wereld onderscheiden. De burgemeester koos toen niet voor een duur metrostelsel maar voor goedkopere bussen. Is dit niet iets voor de innovatieve hoofdstad van Europa?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Curitiba
In Curitiba wordt het openbaar vervoer door 85% van de bevolking gebruikt ook al bezit het grotendeel van de bevolking een auto. Het openbaar vervoer in Curitiba is goedkoop, efficiënt, sociaal en heeft volstrekte voorrang. Het winkelgebied is autovrij.
Al in 1996 werd Curitiba (Brazilië) door stadsplanologen als de meest innoverende stad ter wereld onderscheiden. De burgemeester koos toen niet voor een duur metrostelsel maar voor goedkopere bussen. Is dit niet iets voor de innovatieve hoofdstad van Europa?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Curitiba
3 jaren geleden door Ruben
U stelt een retorische vraag..... is dit een eerlijk debat ?
"als er niet anders meer helpt" Wat is er al effectief uitgeprobeerd ? Er liggen andere voorstellen hiervoor op tafel maar deze schiet u blijkbaar al af... per definitie is dus niet alles geprobeerd.
En zelfs als "als er niet anders meer helpt", wegen de nadelen van de camera's op tegen de vopordelen. Hebt u dit al in overweging genomen ? Mag dit misschien ter discussie komen ?
Soms is het medicijn erger dan de kwaal.
"als er niet anders meer helpt" Wat is er al effectief uitgeprobeerd ? Er liggen andere voorstellen hiervoor op tafel maar deze schiet u blijkbaar al af... per definitie is dus niet alles geprobeerd.
En zelfs als "als er niet anders meer helpt", wegen de nadelen van de camera's op tegen de vopordelen. Hebt u dit al in overweging genomen ? Mag dit misschien ter discussie komen ?
Soms is het medicijn erger dan de kwaal.
3 jaren geleden