Hoe kan het openbaar vervoer naar de rand van Kessel-lo (Boven-Lo) verbeterd worden?
3 jaren geleden door selle • 3 bijdragen
Concreet idee (als regelmatig busgebruiker): lijn 3 als frequente kleinere stadsbus invullen (einde aan LangeLostraat), de verdere bestemming nu naar Pellenberg en Lubbeek als regionale lijn. Frequentere buslijn over de Diestsesteenweg ook.
Het parcours van lijn 3 is ook nogal ingewikkeld. Misschien is een andere indeling nodig gezien het groeiend aantal inwoners, meer wijken dienen bediend te worden met minder ingewikkelde (snellere) trajecten.
Het parcours van lijn 3 is ook nogal ingewikkeld. Misschien is een andere indeling nodig gezien het groeiend aantal inwoners, meer wijken dienen bediend te worden met minder ingewikkelde (snellere) trajecten.
3 jaren geleden door de auteur van de vraag • 1 reactie
Concreet idee (als regelmatig busgebruiker): lijn 3 als frequente kleinere stadsbus invullen (einde aan LangeLostraat), de verdere bestemming nu naar Pellenberg en Lubbeek als regionale lijn. Frequentere buslijn over de Diestsesteenweg ook.
Het parcours van lijn 3 is ook nogal ingewikkeld. Misschien is een andere indeling nodig gezien het groeiend aantal inwoners, meer wijken dienen bediend te worden met minder ingewikkelde (snellere) trajecten.
Het parcours van lijn 3 is ook nogal ingewikkeld. Misschien is een andere indeling nodig gezien het groeiend aantal inwoners, meer wijken dienen bediend te worden met minder ingewikkelde (snellere) trajecten.
De bus zou langs de Coosemansstraat naar de Martelarenlaan moeten rijden ipv langs de Koning-Albertlaan. Of ten minste een bus 3bis die een andere route volgt en vooral het meer oostelijke deel voor haar rekening neemt, inclusief Boven-lo. Met terminus aan het rondpunt van Boven-lo dat een volwaardig mobipunt wordt.
3 jaren geleden door VDHPatrick • 1 reactie
De bus zou langs de Coosemansstraat naar de Martelarenlaan moeten rijden ipv langs de Koning-Albertlaan. Of ten minste een bus 3bis die een andere route volgt en vooral het meer oostelijke deel voor haar rekening neemt, inclusief Boven-lo. Met terminus aan het rondpunt van Boven-lo dat een volwaardig mobipunt wordt.
Lijkt idd een goede vooruitgang. Best ook wel kijken naar de uurroosters. Vroeger woonde ik in beneden-Kessel (dichtbij Kesselberg) en daar had je met de lijn 2 een makkelijke verbinding. Aan de andere kant van de steenweg (dus lijn 3) waar ik nu woon neem ik enkel in uiterste nood de bus.
Dus toch wel duidelijk dat verbeteringen in mobiliteit voor heel Kessel-Lo een strikte voorwaarde moeten zijn voordat er andere maatregelen genomen worden. Anders laat je heel wat mensen in de kou staan (ik kan gerust de fiets nemen, maar dat kan niet iedereen)
Dus toch wel duidelijk dat verbeteringen in mobiliteit voor heel Kessel-Lo een strikte voorwaarde moeten zijn voordat er andere maatregelen genomen worden. Anders laat je heel wat mensen in de kou staan (ik kan gerust de fiets nemen, maar dat kan niet iedereen)
3 jaren geleden door Kris