Kan een verbindingsweg naast het spoor tussen het Vuntcomplex en de Diestsesteenweg het doorgaand verkeer van de Eenmeilaan weghalen?
3 jaren geleden door Herman • 11 bijdragen
Ja, dat kan. Kijk maar naar de Martelarenlaan. Hier werd een leefbare omgeving gecreëerd en een veilige buurt voor fietsers, voetgangers en spelende kinderen.
Bovendien zou De Lijn moeten worden aangemoedigd het gebruik van de inrit voor de stelplaats via de Eenmeilaan te beperken.
Bovendien zou De Lijn moeten worden aangemoedigd het gebruik van de inrit voor de stelplaats via de Eenmeilaan te beperken.
3 jaren geleden door Steven • 2 reacties
Helemaal akkoord! Het zou niet alleen voor de bewoners een "herademing" (cfr. meting fijn stof) zijn maar eveneens een leuke meerwaarde voor een veilige toegang tot het provinciaal domein. Koppel daar nog een herinrichting van het de Becker-Remyplein aan, en je hebt weer een heel fijne woonomgeving.
3 jaren geleden door Dirk
Ja, dat kan. Kijk maar naar de Martelarenlaan. Hier werd een leefbare omgeving gecreëerd en een veilige buurt voor fietsers, voetgangers en spelende kinderen.
Bovendien zou De Lijn moeten worden aangemoedigd het gebruik van de inrit voor de stelplaats via de Eenmeilaan te beperken.
Bovendien zou De Lijn moeten worden aangemoedigd het gebruik van de inrit voor de stelplaats via de Eenmeilaan te beperken.
ik vrees dat de ondergrond daar redelijk vervuild is, dus dat zal wel wat voeten in de aarde hebben.
3 jaren geleden door Bart • 1 reactie
Ja, dat kan. Kijk maar naar de Martelarenlaan. Hier werd een leefbare omgeving gecreëerd en een veilige buurt voor fietsers, voetgangers en spelende kinderen.
Bovendien zou De Lijn moeten worden aangemoedigd het gebruik van de inrit voor de stelplaats via de Eenmeilaan te beperken.
Bovendien zou De Lijn moeten worden aangemoedigd het gebruik van de inrit voor de stelplaats via de Eenmeilaan te beperken.
Vraag is waar die dan moet aansluiten met de Diestse steenweg ?
3 jaren geleden door Patrick • 1 reactie
Vraag is waar die dan moet aansluiten met de Diestse steenweg ?
Die kan perfect aansluiten op de ring.
3 jaren geleden • 1 reactie
ik vrees dat de ondergrond daar redelijk vervuild is, dus dat zal wel wat voeten in de aarde hebben.
Des te meer een reden om de vervuiling weg te werken. Al het fijn stof en roetpartikels die nu rondwaaien zullen zeker niet bijdragen tot de leefkwaliteit.
3 jaren geleden
Die kan perfect aansluiten op de ring.
Kan je aangeven waar dat dan zou zijn ? Ik vermoed niet dat men een weg kan trekken doorheen de brouwerij Artois ?
3 jaren geleden door Patrick
goed idee, ik heb hier denk ik al eens plannen van gezien, maar ik weet niet juist meer waar en of er ambitie was om dit uit te voeren.
Op leuven noord zie je het begin van de weg al. https://wegenenverkeer.be/werken/toegang-wetenschapspark-aan-leuven-noord
De aansluiting op de ring zou denk ik tussen de lijn en infrabel in komen. Daar ligt al een soort van grindweg, die van aan de vunt tot op de ring loopt.
Op leuven noord zie je het begin van de weg al. https://wegenenverkeer.be/werken/toegang-wetenschapspark-aan-leuven-noord
De aansluiting op de ring zou denk ik tussen de lijn en infrabel in komen. Daar ligt al een soort van grindweg, die van aan de vunt tot op de ring loopt.
3 jaren geleden door Wouter • 1 reactie
Helemaal akkoord. Je hebt inderdaad een goed voorbeeld met de Martelarenlaan.
Een te kleine ruimte met veel woonwijken dat nu teveel verkeer moet slikken tijdens de spitsuren. De recente Curieuze Neuzen-enquête toonde aan dat de luchtkwaliteit bij het rond punt van het de Becker-Remyplein ver boven de wettelijke Europese grenswaarde ligt, en bij de slechtste punten van Leuven zit. Een verbindingweg naast de spoorweg tussen het Vuntcomplex en de ring (N2 bij AbInbeex) zou extra een groene long creeën in Kessel-Lo. Dit met aansluiting op het Provinciaal domein en de opportuniteit om De Becker-Remy echt om te vormen tot een ontmoetingsplaats voor de buurt.
Een te kleine ruimte met veel woonwijken dat nu teveel verkeer moet slikken tijdens de spitsuren. De recente Curieuze Neuzen-enquête toonde aan dat de luchtkwaliteit bij het rond punt van het de Becker-Remyplein ver boven de wettelijke Europese grenswaarde ligt, en bij de slechtste punten van Leuven zit. Een verbindingweg naast de spoorweg tussen het Vuntcomplex en de ring (N2 bij AbInbeex) zou extra een groene long creeën in Kessel-Lo. Dit met aansluiting op het Provinciaal domein en de opportuniteit om De Becker-Remy echt om te vormen tot een ontmoetingsplaats voor de buurt.
3 jaren geleden door Anouck
goed idee, ik heb hier denk ik al eens plannen van gezien, maar ik weet niet juist meer waar en of er ambitie was om dit uit te voeren.
Op leuven noord zie je het begin van de weg al. https://wegenenverkeer.be/werken/toegang-wetenschapspark-aan-leuven-noord
De aansluiting op de ring zou denk ik tussen de lijn en infrabel in komen. Daar ligt al een soort van grindweg, die van aan de vunt tot op de ring loopt.
Op leuven noord zie je het begin van de weg al. https://wegenenverkeer.be/werken/toegang-wetenschapspark-aan-leuven-noord
De aansluiting op de ring zou denk ik tussen de lijn en infrabel in komen. Daar ligt al een soort van grindweg, die van aan de vunt tot op de ring loopt.
Een gedeelte van de weg maakt deel uit van het GRUP Leuven-noord, dat dateert van
2000 en onder andere voorziet in een groot rond punt aan het Vuntcomplex dat voor de verdeling van het verkeer (vanaf de autostrade) moet zorgen en waarop die weg zou aansluiten.
In het plan loopt de weg uit op een parking naast het spoor, maar de weg zou kunnen worden doorgetrokken en uitkomen naast het Brugbergpad onder de spoorwegviaduct.
Dat zou kunnen zorgen voor een scheiding van doorgaand autoverkeer (op de nieuwe weg), fietsverkeer (op de fietssnelweg) en plaatselijk verkeer (op de Eenmeilaan).
Alleen weten we niet hoe ver het staat met het GRUP, er schijnt geen schot in de zaak te komen. Af en toe wordt er een stukje gerealiseerd, zoals vorig jaar de werken aan de bruggen aan de Aarschotsesteenweg.
We wachten al maanden tevergeefs op de plannen voor de nabije toekomst met dit GRUP die door de schepen van mobiliteit beloofd waren. Openbaarheid van bestuur?
2000 en onder andere voorziet in een groot rond punt aan het Vuntcomplex dat voor de verdeling van het verkeer (vanaf de autostrade) moet zorgen en waarop die weg zou aansluiten.
In het plan loopt de weg uit op een parking naast het spoor, maar de weg zou kunnen worden doorgetrokken en uitkomen naast het Brugbergpad onder de spoorwegviaduct.
Dat zou kunnen zorgen voor een scheiding van doorgaand autoverkeer (op de nieuwe weg), fietsverkeer (op de fietssnelweg) en plaatselijk verkeer (op de Eenmeilaan).
Alleen weten we niet hoe ver het staat met het GRUP, er schijnt geen schot in de zaak te komen. Af en toe wordt er een stukje gerealiseerd, zoals vorig jaar de werken aan de bruggen aan de Aarschotsesteenweg.
We wachten al maanden tevergeefs op de plannen voor de nabije toekomst met dit GRUP die door de schepen van mobiliteit beloofd waren. Openbaarheid van bestuur?
3 jaren geleden door Herman
Ja dat zou geweldig zijn. Kessel-lo centrum wordt een stuk aangenamer op die manier.
3 jaren geleden