Je bekijkt nu enkel de reacties op het geselecteerde antwoord (dat in het groen oplicht). Klik op het kruisje hier rechts om terug te keren naar het overzicht met alle antwoorden.

Hoe zie jij de toekomst van het plein met rustige of actieve accenten rondom de kerk en bewoning?

27 bijdragen

Doe mee aan de discussie! Je kan op een voorstel reageren door op de link "Hier op reageren" te klikken, die je onder elk voorstel terugvindt. Wil je echter een nieuw voorstel - met een foto - indienen, dan kan je een StoryFrame oppikken via iemand in jouw buurt, of via een mailtje naar communicatie@edegem.be.

Verplaatsen kledingcontainers naar glasbak.
3 jaren geleden door Renaissance • 2 reactiesHier op reageren
Idd.want deze creëren sluikstort en wildplassen.
3 jaren geleden door De Para • Hier op reageren
Hertekening fietspad voor veilige doorgang op en rond het plein en het fort. Op deze manier moeten de fietsers de straat niet oversteken en zorgt dit voor minder gevaar dan met voorrang van rechts die meestal niet gegeven wordt. Ook de breedte van het voetpad optimaal houden aan de kant van optieker Stoop. Hier verwijderen van fietspad is veiliger voor ouders en kinderen die van en naar de parking moeten. Ook kunnen de klassen op deze manier veilig worden overgezet zonder de confrontatie met de fietsers te moeten aangaan.
3 jaren geleden door Renaissance • 1 reactieHier op reageren
Doorgaand verkeer, waarbij de voorrang rechts opgegeven wordt
3 jaren geleden door De para • 1 reactieHier op reageren
Kerkplein -30% parkeerplaatsen -> 30% extra parkeerplaatsen bij Hangar 27
3 jaren geleden door Patrick • 2 reactiesHier op reageren
Deel Kerkplein voor recreatie. Afsluiten doorgang voor auto's tussen garages nr 18 en 20
3 jaren geleden door Patrick.dalle • 2 reactiesHier op reageren
Fietspad in 2 richtingen zodat fietsers niet moeten oversteken.
Voorrang voor fietsers richting Parklaan
3 jaren geleden door Patrick.dalle • 2 reactiesHier op reageren
Breed voetpad voor horecaterras of recreatie voor nr 6?
Autoluwe speelstraat voor appartementsblokken nrs 8 -> 20

Ter compensatie verloren parkeerruimte extra parking "P2" naast Hangar 27
3 jaren geleden door Patrick.dalle • 1 reactieHier op reageren
Dit is volgens mij ook de juiste beslissing. Veiliger voor fietsers en voetgangers maar ook automobilisten.
3 jaren geleden door Renaissance • 1 reactieHier op reageren
Deze oplossing zorgt ook voor minder confrontaties tussen auto's die snel even tussendoor rijden aan het plein om sneller te zijn. Deel dat tussen de twee inritten van de garages ligt kan alzo gebruikt worden voor recreatiedoeleinden.
3 jaren geleden door Renaissance • 1 reactieHier op reageren
Dit voorstel is compleet van de pot gerukt. De oversteek van de Prins Boudewijnlaan is ENKEL RICHTING ingericht ( ga het verifiëren naar markeringen en verkeerslichten. tijdens de piekmomenten passeren daar kuddes fietsen. dus de (fiets)aanloop naar het kruispunt moet ook GESCHEIDEN zijn!
De school promoot al jaren om te parkeren op het kerkplein. 's avonds worden de leerlingen begeleid LANGS DE KERKZIJDE: >daar moet de voetgangerszone zo breed mogelijk gehouden worden, niet alléén voor de (voet)route naar school,
maar ook naar kerk, oversteek (aan Elzenhof ) naar Hangar 27 en wandelaars Fort V
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Dit voorstel is compleet van de pot gerukt. De oversteek van de Prins Boudewijnlaan is ENKEL RICHTING ingericht ( ga het verifiëren naar markeringen en verkeerslichten. tijdens de piekmomenten passeren daar kuddes fietsen. dus de (fiets)aanloop naar het kruispunt moet ook GESCHEIDEN zijn!
De school promoot al jaren om te parkeren op het kerkplein. 's avonds worden de leerlingen begeleid LANGS DE KERKZIJDE: >daar moet de voetgangerszone zo breed mogelijk gehouden worden, niet alléén voor de (voet)route naar school,
maar ook naar kerk, oversteek (aan Elzenhof ) naar Hangar 27 en wandelaars Fort V. Dus van Kruispunt Prins Boudewijnlaan tot aan Kerkplein GESCHEIDEN 1 richtingsfietspad, vanaf Kerkplein naar Fort V < FIETSSTRAAT
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
De parkeerplaatsen moeten kindvriendelijk zijn. in de andere (dwars) richting (in visgraat) = inderdaad beetje parkingverlies! Parklaan, zijde Hangar schuin parkeren met aan het Rubenspark een keerpunt.
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Er is een speelpark op 100 meter in het Fort V!
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Het terras van de horecazaak palmt nu al 3 parkeerplaatsen in! speelstraat is 365 dagen per jaar open in het Fort V!
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Dit is volgens mij ook de juiste beslissing. Veiliger voor fietsers en voetgangers maar ook automobilisten.
Als het Kerkplein fietsstraat word, kan het voetpad aan de kerkzijde verbreed worden, kunnen de minder validen parkeerruimtes behouden worden, een staanplaats voor markthandelaars (met vergunning) voorzien worden, een parkeerplaats(en) voor autodelen>voor Elzenhof. de parkeervakken op het Kerkplein dwars (visgraat) inrichten ;>oprijden Kerkzijde, afrijden appartementzijde (enkel richting naar links)
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Inderdaad, doorgaand verkeer van Fort V richting Prins Boudewijnlaan VOORRANG, uitrit parking (achter terras horeca) GEEN VOORRRANG
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Deze oplossing zorgt ook voor minder confrontaties tussen auto's die snel even tussendoor rijden aan het plein om sneller te zijn. Deel dat tussen de twee inritten van de garages ligt kan alzo gebruikt worden voor recreatiedoeleinden.
onuitputtelijke recreatiemogelijkheden IN het Fort V
3 jaren geleden door Peter Witters • 1 reactieHier op reageren
onuitputtelijke recreatiemogelijkheden IN het Fort V
Het hoeft geen recreatie te worden, kan ook gewoon groen zone of rustige open plek worden om met buren gezellig samen iets te organiseren. Gaat nergens anders op het plein doordat we de garage zijn van Olve, ...
3 jaren geleden door Renaissance • 2 reactiesHier op reageren
Goed idee
3 jaren geleden • Hier op reageren
Kerkplein is voornamelijk voor bezoekers van kerkdiensten, elzen hof en bezoekers van park fort 5. Ook voor appartementen en bezoekers restaurant. Minder parking is geen optie of moet iedereen met de fiets zoals in mortsel? Zelf ouders die hun kinderen ophalen van school parkeren daar omdat ir. hasaertlaan moeilijk is.
Niet iedereen kan (oudere mensen bijv) zich enkel met fiets verplaatsen.
3 jaren geleden • Hier op reageren
Het hoeft geen recreatie te worden, kan ook gewoon groen zone of rustige open plek worden om met buren gezellig samen iets te organiseren. Gaat nergens anders op het plein doordat we de garage zijn van Olve, ...
Dus u geeft toe dat parkeerplaats essentieel zijn? (Garage olve)
Misschien met de buren zich lid maken van een vereniging in Edegem dat u kan gaan buurten daar.
En een speelstraat daar? Welke plekken in Edegem hebben de luxe om op steenworp een park met recreatie mogelijkheden te hebben?
Als er een budget is voor de verfraaiing hoop ik dat er wat overblijft om het onderhoud van fort 5 te bekostigen. Daar is ook nog wat ‘op te frisse’
3 jaren geleden • 2 reactiesHier op reageren
Dus u geeft toe dat parkeerplaats essentieel zijn? (Garage olve)
Misschien met de buren zich lid maken van een vereniging in Edegem dat u kan gaan buurten daar.
En een speelstraat daar? Welke plekken in Edegem hebben de luxe om op steenworp een park met recreatie mogelijkheden te hebben?
Als er een budget is voor de verfraaiing hoop ik dat er wat overblijft om het onderhoud van fort 5 te bekostigen. Daar is ook nog wat ‘op te frisse’
Parkeerplaatsen zijn inderdaad ZEER belangrijk, maar heel Edegem moet geen fietstraat worden of enkel richting verkeer. Daarvoor bestaat er iets als een dorp. Daar is er geen verkeer en kan men rustig fietsen.
3 jaren geleden door Renaissance • 1 reactieHier op reageren
Dus u geeft toe dat parkeerplaats essentieel zijn? (Garage olve)
Misschien met de buren zich lid maken van een vereniging in Edegem dat u kan gaan buurten daar.
En een speelstraat daar? Welke plekken in Edegem hebben de luxe om op steenworp een park met recreatie mogelijkheden te hebben?
Als er een budget is voor de verfraaiing hoop ik dat er wat overblijft om het onderhoud van fort 5 te bekostigen. Daar is ook nog wat ‘op te frisse’
Blijkbaar zijn de 80 vleermuizen in het Fort V belangrijker. zie: https://www.edegem.be/file/download/373ea535-7b6d-4a48-9a9f-663669e3bd69/71BD11C7B1DF52779D631B9867E0C3A1.pdf tegenover het leven, welzijn en welbevinden van de Edegemmenaar! Gevolg; geen evenementen meer in het fort, geen licht voor de veiligheid voor wandelaar en fietsers. Wel plaatst voor vandalisme en drugs; 24/7 wegens gebrekkige afsluiting, onderhoud en handhaving!
Welk gemeentebestuur heeft dit ook al weer bedacht?
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Het hoeft geen recreatie te worden, kan ook gewoon groen zone of rustige open plek worden om met buren gezellig samen iets te organiseren. Gaat nergens anders op het plein doordat we de garage zijn van Olve, ...
De zitbank (die momenteel stuk is) vervangen onder de (3)grote bomen en de zaak is opgelost!
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Parkeerplaatsen zijn inderdaad ZEER belangrijk, maar heel Edegem moet geen fietstraat worden of enkel richting verkeer. Daarvoor bestaat er iets als een dorp. Daar is er geen verkeer en kan men rustig fietsen.
Edegem telt ondertussen 24500 inwoners, dus al lang geen dorp meer, maar mensen die zich dagdagelijks verplaatsen op diverse manieren.
om dit op een 'zo veilig mogelijke manier' te laten verlopen zijn er verkeersregels en infrastructuursopstellingen in het leven geroepen,
zoals parkeerplaatsen, drempels, fietsstraten, verkeerslichten, snelheidsbeperkingen, enz....
bekijk maar de ongevallenstatistieken. Zelfs desondanks Edegem daar enige inspanningen voor levert, lukt het nog steeds niet,
Edegem verkeersslachtoffervrij te maken. En daar zijn wij met z'n allen voor verantwoordelijk!
3 jaren geleden door Peter Witters • 1 reactieHier op reageren
Edegem telt ondertussen 24500 inwoners, dus al lang geen dorp meer, maar mensen die zich dagdagelijks verplaatsen op diverse manieren.
om dit op een 'zo veilig mogelijke manier' te laten verlopen zijn er verkeersregels en infrastructuursopstellingen in het leven geroepen,
zoals parkeerplaatsen, drempels, fietsstraten, verkeerslichten, snelheidsbeperkingen, enz....
bekijk maar de ongevallenstatistieken. Zelfs desondanks Edegem daar enige inspanningen voor levert, lukt het nog steeds niet,
Edegem verkeersslachtoffervrij te maken. En daar zijn wij met z'n allen voor verantwoordelijk!
Inderdaad. Op een uurtje tijd tijdens de besprekingen op het plein werd het pijnlijk aangetoond dat er slechts weinige fietsers zich aan gescheiden fietspaden of regels houden. Een mentaliteitsverandering van verkeersdeelnemers is belangrijker dan verkeersstructuur als deze toch niet gevolgd wordt. Dit zou al veel verschil maken.
3 jaren geleden door Renaissance • Hier op reageren

Wat is jouw idee of opinie? Vertel het ons!

Ook jij hebt een mening of idee. Dat appreciëren wij. Want pas zo kunnen we als gemeenschap de verschillende inzichten op deze vraag horen.

Vertel vooral waarom je precies deze mening hebt, of waarom je voorstander of tegenstander bent van een bepaald idee. Zo kunnen andere mensen jouw standpunt beter begrijpen.

Om dit overleg goed te kunnen voeren, is het belangrijk om respectvol met elkaar om te gaan. Vermijd vulgair taalgebruik en bedenk altijd of jouw bericht iemand zou kunnen beledigen voordat je die instuurt.

Door deel te nemen aanvaard je automatisch deze spelregels.


Dit is een project van gemeente Edegem in samenwerking met BUUR part of Sweco, KU Leuven RxD Lab, KU Leuven SoMeThIn'k en VRT Innovatie. Je kan door hen voor onderzoeksdoeleinden gecontacteerd worden.
Je antwoordt op: ""
65000 karakters beschikbaar
Dit is de naam die zichtbaar zal zijn. Je kan jouw echte naam of een toffe roepnaam gebruiken. Jouw naam is niet verplicht in te vullen. Jij kiest.
Jouw e-mailadres wordt niet op de website gepubliceerd. Jouw e-mailadres maakt het voor de beheerders mogelijk om jou te contacteren indien we bijvoorbeeld vragen hebben over jouw bijdrage.