Hoe zie jij de toekomst van het plein?
19 bijdragen
Doe mee aan de discussie! Je kan op een voorstel reageren door op de link "Hier op reageren" te klikken, die je onder elk voorstel terugvindt. Wil je echter een nieuw voorstel - met een foto - indienen, dan kan je een StoryFrame oppikken via iemand in jouw buurt, of via een mailtje naar communicatie@edegem.be.
Minstens het behoud van het actuele aantal parkeerplaatsen.
De kerk van de Heilige Familie is een veel bezochte kerk in de Antwerpse regio. Naast zondagsdiensten zijn er vrij veel uitvaarten en een aantal huwelijken en dopen. De ingang en de omgeving ervan kunnen best aantrekkelijk zijn. Na de diensten troepen de mensen meestal samen voor een gezellig samenzijn.
Het plein biedt ook een zeer regelmatige toegang tot Fort V waar vele wandelaars, joggers, schoolkinderen langskomen. Deze kan best wat ‘luisterrijker’ ogen.
De aanwezigheid van een restaurant en het café brengen een aangename sfeer in de buurt. Het huidige restauranterras zou beter definitief gebouwd worden in overeenkomst met de geldende bouwnormen van de gemeente.
De tweedehands kleren containers zijn op termijn hier niet meer op hun plaats. Ze kunnen best verhuizen naast bv. de huidige glascontainer iets verder in de Parklaan. Dit zal het ‘groen’ wat opentrekken en de plaats wat minder aantrekkelijk maken voor minder gewenste activiteiten .
Het is de wens van de Kerkraad van de H. Familie om in de toekomst geen ceremonie wagens meer te dulden op de oprit naar de kerk, maar wel parallel met de weg op een daar voor gespecificeerde en aangeduide plaats. Het voetpad moet hiervoor vermoedelijk aangepast worden.
De aanwezigheid van reguliere marktkramers is een pluspunt voor de activiteiten op het plein. Een duidelijke weg- of plaats markering is hier wel nodig met de nodige nutsvoorzieningen.
Last but nog least, er staat nu al één laadplaats voor e-wagens. Het kunnen er best wat meer zijn voor de toekomst!!
Voor de gezelligheid is het plaatsen van een aantal zitbanken wel een pluspunt.
De kerk van de Heilige Familie is een veel bezochte kerk in de Antwerpse regio. Naast zondagsdiensten zijn er vrij veel uitvaarten en een aantal huwelijken en dopen. De ingang en de omgeving ervan kunnen best aantrekkelijk zijn. Na de diensten troepen de mensen meestal samen voor een gezellig samenzijn.
Het plein biedt ook een zeer regelmatige toegang tot Fort V waar vele wandelaars, joggers, schoolkinderen langskomen. Deze kan best wat ‘luisterrijker’ ogen.
De aanwezigheid van een restaurant en het café brengen een aangename sfeer in de buurt. Het huidige restauranterras zou beter definitief gebouwd worden in overeenkomst met de geldende bouwnormen van de gemeente.
De tweedehands kleren containers zijn op termijn hier niet meer op hun plaats. Ze kunnen best verhuizen naast bv. de huidige glascontainer iets verder in de Parklaan. Dit zal het ‘groen’ wat opentrekken en de plaats wat minder aantrekkelijk maken voor minder gewenste activiteiten .
Het is de wens van de Kerkraad van de H. Familie om in de toekomst geen ceremonie wagens meer te dulden op de oprit naar de kerk, maar wel parallel met de weg op een daar voor gespecificeerde en aangeduide plaats. Het voetpad moet hiervoor vermoedelijk aangepast worden.
De aanwezigheid van reguliere marktkramers is een pluspunt voor de activiteiten op het plein. Een duidelijke weg- of plaats markering is hier wel nodig met de nodige nutsvoorzieningen.
Last but nog least, er staat nu al één laadplaats voor e-wagens. Het kunnen er best wat meer zijn voor de toekomst!!
Voor de gezelligheid is het plaatsen van een aantal zitbanken wel een pluspunt.
3 jaren geleden door Jean-Marie • 2 reacties • Hier op reageren
Deze toegang aantrekkelijk maken voor FIETSERS, een aparte toegang voor VOETGANGERS voorzien aan Petanque-Hangar 27-vissersclub
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Aan de kerk kan inderdaad beter een soort van rotonde gebouwd worden in het genre van de kerk aan de Groenenborgerlei. Met een overdekte ruimte voor bezoekers van de kerk. Het is immers een Kerk-plein ;)
3 jaren geleden door Renaissance • 2 reacties • Hier op reageren
-
3 jaren geleden door Peter Witters • 4 reacties • Hier op reageren
Rijbaan seponeren langs kant bewoning op het plein. Toegangsweg naar garages dichter bij de huizen, waardoor er meer plaats komt voor parkeerplekken. Geen uitgang parkeerplekken aan kant bewoning.
3 jaren geleden door Renaissance • 1 reactie • Hier op reageren
*De rijbaan van kerk/Kerkplein naar Fort V en Parklaan omvormen tot FIETSSTRAAT (met een kleine asverschuiving naar plein toe= meer plaats voor voetpad kerkzijde
*Een breder voetpad, aan kerkzijde, van Prins Boudewijnlaan tot Fort V, met verhoogde oversteek Parklaan met zebrapad naar aparte TOEGANGSPOORT VOETGANGERS Fort V-Hangar 27-petanque
*Parkeervakken mindervaliden aan kerk behouden
*Als het voetpad aan kerkzijde verbreed word, kan er een vaste staanplaats voor marktkraam gecreëerd worden, méér opgeschoven naar kerk=niet meer voor terras 'Elzenhof' en de klanten kunnen dan aan voetpad zijde bedient worden=niet
meer op straat staan.
*aan Elzenhof; staanplaats voor auto(s) autodelen
*(oude) toegangspoort toegankelijker en veiliger maken als TOEGANGSPOORT FIETSERS
*tussen twee toegangspoorten aan Fortzijde, staanplaats voor bussen bezoekers (kinderen) bio-klas-Fort V-speelpark Fort...
*aan de overzijde van busparking (aan grote bomen) staanplaatsen voor auto's MET LAADPALEN
*voetpad hoek broodjeszaak verbreden = geen foutparkeerders-versmallen oversteek-mogelijkheid om tafeltjes te zetten
*parkeervakken in rijrichting voor appartementen: uitsluitend voor bewoners
*terras horecazaak 'Zin' (beslaat al 3 parkeerplaatsen) integreren in straatbeeld
*op het plein zelf aan de bestaande bomen (groenvoorziening)
kunnen voetpaden aangelegd worden met aansluiting naar voetbad kerkzijde met een verhoogde oversteek met zebrapad
*parkeerplaatsen in VISGRAAT, aansluitend op de midden voetpaden; oprijden aan kerkzijde, af te rijden aan appartement zijde naar links. uitrit (zonder voorrang) tegenover kerk
=minder manneuvers, geen conflict met achterwaards afrijden, minder plaats innemend, gestroomlijnd voorwaarts parkeerterrein af rijden
*dit is de meest veilige oplossing , met behoud van zoveel mogelijk parkeerruimte, rekening houdend met ALLE gebruikers van het Kerkplein
*In een volgende fase kunnen er (vaste) schuine parkeerplaatsen gecreëerd worden (voor hangar 27) in de Parklaan met een keerpunt aan het Rubbenspark
Parklaan fietsstraat maken met fietsweg Donk
Aansluiting met Kerkplein > geen voorrang
*Een breder voetpad, aan kerkzijde, van Prins Boudewijnlaan tot Fort V, met verhoogde oversteek Parklaan met zebrapad naar aparte TOEGANGSPOORT VOETGANGERS Fort V-Hangar 27-petanque
*Parkeervakken mindervaliden aan kerk behouden
*Als het voetpad aan kerkzijde verbreed word, kan er een vaste staanplaats voor marktkraam gecreëerd worden, méér opgeschoven naar kerk=niet meer voor terras 'Elzenhof' en de klanten kunnen dan aan voetpad zijde bedient worden=niet
meer op straat staan.
*aan Elzenhof; staanplaats voor auto(s) autodelen
*(oude) toegangspoort toegankelijker en veiliger maken als TOEGANGSPOORT FIETSERS
*tussen twee toegangspoorten aan Fortzijde, staanplaats voor bussen bezoekers (kinderen) bio-klas-Fort V-speelpark Fort...
*aan de overzijde van busparking (aan grote bomen) staanplaatsen voor auto's MET LAADPALEN
*voetpad hoek broodjeszaak verbreden = geen foutparkeerders-versmallen oversteek-mogelijkheid om tafeltjes te zetten
*parkeervakken in rijrichting voor appartementen: uitsluitend voor bewoners
*terras horecazaak 'Zin' (beslaat al 3 parkeerplaatsen) integreren in straatbeeld
*op het plein zelf aan de bestaande bomen (groenvoorziening)
kunnen voetpaden aangelegd worden met aansluiting naar voetbad kerkzijde met een verhoogde oversteek met zebrapad
*parkeerplaatsen in VISGRAAT, aansluitend op de midden voetpaden; oprijden aan kerkzijde, af te rijden aan appartement zijde naar links. uitrit (zonder voorrang) tegenover kerk
=minder manneuvers, geen conflict met achterwaards afrijden, minder plaats innemend, gestroomlijnd voorwaarts parkeerterrein af rijden
*dit is de meest veilige oplossing , met behoud van zoveel mogelijk parkeerruimte, rekening houdend met ALLE gebruikers van het Kerkplein
*In een volgende fase kunnen er (vaste) schuine parkeerplaatsen gecreëerd worden (voor hangar 27) in de Parklaan met een keerpunt aan het Rubbenspark
Parklaan fietsstraat maken met fietsweg Donk
Aansluiting met Kerkplein > geen voorrang
3 jaren geleden door Peter Witters • 3 reacties • Hier op reageren
*De rijbaan van kerk/Kerkplein naar Fort V en Parklaan omvormen tot FIETSSTRAAT (met een kleine asverschuiving naar plein toe= meer plaats voor voetpad kerkzijde
*Een breder voetpad, aan kerkzijde, van Prins Boudewijnlaan tot Fort V, met verhoogde oversteek Parklaan met zebrapad naar aparte TOEGANGSPOORT VOETGANGERS Fort V-Hangar 27-petanque
*Parkeervakken mindervaliden aan kerk behouden
*Als het voetpad aan kerkzijde verbreed word, kan er een vaste staanplaats voor marktkraam gecreëerd worden, méér opgeschoven naar kerk=niet meer voor terras 'Elzenhof' en de klanten kunnen dan aan voetpad zijde bedient worden=niet
meer op straat staan.
*aan Elzenhof; staanplaats voor auto(s) autodelen
*(oude) toegangspoort toegankelijker en veiliger maken als TOEGANGSPOORT FIETSERS
*tussen twee toegangspoorten aan Fortzijde, staanplaats voor bussen bezoekers (kinderen) bio-klas-Fort V-speelpark Fort...
*aan de overzijde van busparking (aan grote bomen) staanplaatsen voor auto's MET LAADPALEN
*voetpad hoek broodjeszaak verbreden = geen foutparkeerders-versmallen oversteek-mogelijkheid om tafeltjes te zetten
*parkeervakken in rijrichting voor appartementen: uitsluitend voor bewoners
*terras horecazaak 'Zin' (beslaat al 3 parkeerplaatsen) integreren in straatbeeld
*op het plein zelf aan de bestaande bomen (groenvoorziening)
kunnen voetpaden aangelegd worden met aansluiting naar voetbad kerkzijde met een verhoogde oversteek met zebrapad
*parkeerplaatsen in VISGRAAT, aansluitend op de midden voetpaden; oprijden aan kerkzijde, af te rijden aan appartement zijde naar links. uitrit (zonder voorrang) tegenover kerk
=minder manneuvers, geen conflict met achterwaards afrijden, minder plaats innemend, gestroomlijnd voorwaarts parkeerterrein af rijden
*dit is de meest veilige oplossing , met behoud van zoveel mogelijk parkeerruimte, rekening houdend met ALLE gebruikers van het Kerkplein
*In een volgende fase kunnen er (vaste) schuine parkeerplaatsen gecreëerd worden (voor hangar 27) in de Parklaan met een keerpunt aan het Rubbenspark
Parklaan fietsstraat maken met fietsweg Donk
Aansluiting met Kerkplein > geen voorrang
*Een breder voetpad, aan kerkzijde, van Prins Boudewijnlaan tot Fort V, met verhoogde oversteek Parklaan met zebrapad naar aparte TOEGANGSPOORT VOETGANGERS Fort V-Hangar 27-petanque
*Parkeervakken mindervaliden aan kerk behouden
*Als het voetpad aan kerkzijde verbreed word, kan er een vaste staanplaats voor marktkraam gecreëerd worden, méér opgeschoven naar kerk=niet meer voor terras 'Elzenhof' en de klanten kunnen dan aan voetpad zijde bedient worden=niet
meer op straat staan.
*aan Elzenhof; staanplaats voor auto(s) autodelen
*(oude) toegangspoort toegankelijker en veiliger maken als TOEGANGSPOORT FIETSERS
*tussen twee toegangspoorten aan Fortzijde, staanplaats voor bussen bezoekers (kinderen) bio-klas-Fort V-speelpark Fort...
*aan de overzijde van busparking (aan grote bomen) staanplaatsen voor auto's MET LAADPALEN
*voetpad hoek broodjeszaak verbreden = geen foutparkeerders-versmallen oversteek-mogelijkheid om tafeltjes te zetten
*parkeervakken in rijrichting voor appartementen: uitsluitend voor bewoners
*terras horecazaak 'Zin' (beslaat al 3 parkeerplaatsen) integreren in straatbeeld
*op het plein zelf aan de bestaande bomen (groenvoorziening)
kunnen voetpaden aangelegd worden met aansluiting naar voetbad kerkzijde met een verhoogde oversteek met zebrapad
*parkeerplaatsen in VISGRAAT, aansluitend op de midden voetpaden; oprijden aan kerkzijde, af te rijden aan appartement zijde naar links. uitrit (zonder voorrang) tegenover kerk
=minder manneuvers, geen conflict met achterwaards afrijden, minder plaats innemend, gestroomlijnd voorwaarts parkeerterrein af rijden
*dit is de meest veilige oplossing , met behoud van zoveel mogelijk parkeerruimte, rekening houdend met ALLE gebruikers van het Kerkplein
*In een volgende fase kunnen er (vaste) schuine parkeerplaatsen gecreëerd worden (voor hangar 27) in de Parklaan met een keerpunt aan het Rubbenspark
Parklaan fietsstraat maken met fietsweg Donk
Aansluiting met Kerkplein > geen voorrang
Als ouder met 2 kinderen op OLFA Elsdonk steun ik dit voorstel van Peter
3 jaren geleden door Axel • 1 reactie • Hier op reageren
Als ouder met 2 kinderen op OLFA Elsdonk steun ik dit voorstel van Peter
Ik deel dezelfde mening als Axel en steun het project van Peter eveneens. Ik ben tevens ouder van twee kinderen op Olfa Elsdonk, alsook buurtbewoner.
3 jaren geleden door MDK • Hier op reageren
Rijbaan seponeren langs kant bewoning op het plein. Toegangsweg naar garages dichter bij de huizen, waardoor er meer plaats komt voor parkeerplekken. Geen uitgang parkeerplekken aan kant bewoning.
Als bewoner op het kerkplein had ik graag de kant van de appartementen autovrij gezien. Enkel toegang tot de garages.
Aanleg van een fietspad tot aan de parklaan richting olve. Aangezien een veilig stuk te hebben voor de vele fietsers s morgens en 's avonds. Groen stukje met bankje zou ook fijn zij op het plein, niet enkel parkeerplaatsen.
Aanleg van een fietspad tot aan de parklaan richting olve. Aangezien een veilig stuk te hebben voor de vele fietsers s morgens en 's avonds. Groen stukje met bankje zou ook fijn zij op het plein, niet enkel parkeerplaatsen.
3 jaren geleden • 1 reactie • Hier op reageren
*De rijbaan van kerk/Kerkplein naar Fort V en Parklaan omvormen tot FIETSSTRAAT (met een kleine asverschuiving naar plein toe= meer plaats voor voetpad kerkzijde
*Een breder voetpad, aan kerkzijde, van Prins Boudewijnlaan tot Fort V, met verhoogde oversteek Parklaan met zebrapad naar aparte TOEGANGSPOORT VOETGANGERS Fort V-Hangar 27-petanque
*Parkeervakken mindervaliden aan kerk behouden
*Als het voetpad aan kerkzijde verbreed word, kan er een vaste staanplaats voor marktkraam gecreëerd worden, méér opgeschoven naar kerk=niet meer voor terras 'Elzenhof' en de klanten kunnen dan aan voetpad zijde bedient worden=niet
meer op straat staan.
*aan Elzenhof; staanplaats voor auto(s) autodelen
*(oude) toegangspoort toegankelijker en veiliger maken als TOEGANGSPOORT FIETSERS
*tussen twee toegangspoorten aan Fortzijde, staanplaats voor bussen bezoekers (kinderen) bio-klas-Fort V-speelpark Fort...
*aan de overzijde van busparking (aan grote bomen) staanplaatsen voor auto's MET LAADPALEN
*voetpad hoek broodjeszaak verbreden = geen foutparkeerders-versmallen oversteek-mogelijkheid om tafeltjes te zetten
*parkeervakken in rijrichting voor appartementen: uitsluitend voor bewoners
*terras horecazaak 'Zin' (beslaat al 3 parkeerplaatsen) integreren in straatbeeld
*op het plein zelf aan de bestaande bomen (groenvoorziening)
kunnen voetpaden aangelegd worden met aansluiting naar voetbad kerkzijde met een verhoogde oversteek met zebrapad
*parkeerplaatsen in VISGRAAT, aansluitend op de midden voetpaden; oprijden aan kerkzijde, af te rijden aan appartement zijde naar links. uitrit (zonder voorrang) tegenover kerk
=minder manneuvers, geen conflict met achterwaards afrijden, minder plaats innemend, gestroomlijnd voorwaarts parkeerterrein af rijden
*dit is de meest veilige oplossing , met behoud van zoveel mogelijk parkeerruimte, rekening houdend met ALLE gebruikers van het Kerkplein
*In een volgende fase kunnen er (vaste) schuine parkeerplaatsen gecreëerd worden (voor hangar 27) in de Parklaan met een keerpunt aan het Rubbenspark
Parklaan fietsstraat maken met fietsweg Donk
Aansluiting met Kerkplein > geen voorrang
*Een breder voetpad, aan kerkzijde, van Prins Boudewijnlaan tot Fort V, met verhoogde oversteek Parklaan met zebrapad naar aparte TOEGANGSPOORT VOETGANGERS Fort V-Hangar 27-petanque
*Parkeervakken mindervaliden aan kerk behouden
*Als het voetpad aan kerkzijde verbreed word, kan er een vaste staanplaats voor marktkraam gecreëerd worden, méér opgeschoven naar kerk=niet meer voor terras 'Elzenhof' en de klanten kunnen dan aan voetpad zijde bedient worden=niet
meer op straat staan.
*aan Elzenhof; staanplaats voor auto(s) autodelen
*(oude) toegangspoort toegankelijker en veiliger maken als TOEGANGSPOORT FIETSERS
*tussen twee toegangspoorten aan Fortzijde, staanplaats voor bussen bezoekers (kinderen) bio-klas-Fort V-speelpark Fort...
*aan de overzijde van busparking (aan grote bomen) staanplaatsen voor auto's MET LAADPALEN
*voetpad hoek broodjeszaak verbreden = geen foutparkeerders-versmallen oversteek-mogelijkheid om tafeltjes te zetten
*parkeervakken in rijrichting voor appartementen: uitsluitend voor bewoners
*terras horecazaak 'Zin' (beslaat al 3 parkeerplaatsen) integreren in straatbeeld
*op het plein zelf aan de bestaande bomen (groenvoorziening)
kunnen voetpaden aangelegd worden met aansluiting naar voetbad kerkzijde met een verhoogde oversteek met zebrapad
*parkeerplaatsen in VISGRAAT, aansluitend op de midden voetpaden; oprijden aan kerkzijde, af te rijden aan appartement zijde naar links. uitrit (zonder voorrang) tegenover kerk
=minder manneuvers, geen conflict met achterwaards afrijden, minder plaats innemend, gestroomlijnd voorwaarts parkeerterrein af rijden
*dit is de meest veilige oplossing , met behoud van zoveel mogelijk parkeerruimte, rekening houdend met ALLE gebruikers van het Kerkplein
*In een volgende fase kunnen er (vaste) schuine parkeerplaatsen gecreëerd worden (voor hangar 27) in de Parklaan met een keerpunt aan het Rubbenspark
Parklaan fietsstraat maken met fietsweg Donk
Aansluiting met Kerkplein > geen voorrang
Als ouder van 2 kinderen die naar OLFA Elsdonk ga, steun ik het voorstel van Peter.
3 jaren geleden door HG • Hier op reageren
*De rijbaan van kerk/Kerkplein naar Fort V en Parklaan omvormen tot FIETSSTRAAT (met een kleine asverschuiving naar plein toe= meer plaats voor voetpad kerkzijde
*Een breder voetpad, aan kerkzijde, van Prins Boudewijnlaan tot Fort V, met verhoogde oversteek Parklaan met zebrapad naar aparte TOEGANGSPOORT VOETGANGERS Fort V-Hangar 27-petanque
*Parkeervakken mindervaliden aan kerk behouden
*Als het voetpad aan kerkzijde verbreed word, kan er een vaste staanplaats voor marktkraam gecreëerd worden, méér opgeschoven naar kerk=niet meer voor terras 'Elzenhof' en de klanten kunnen dan aan voetpad zijde bedient worden=niet
meer op straat staan.
*aan Elzenhof; staanplaats voor auto(s) autodelen
*(oude) toegangspoort toegankelijker en veiliger maken als TOEGANGSPOORT FIETSERS
*tussen twee toegangspoorten aan Fortzijde, staanplaats voor bussen bezoekers (kinderen) bio-klas-Fort V-speelpark Fort...
*aan de overzijde van busparking (aan grote bomen) staanplaatsen voor auto's MET LAADPALEN
*voetpad hoek broodjeszaak verbreden = geen foutparkeerders-versmallen oversteek-mogelijkheid om tafeltjes te zetten
*parkeervakken in rijrichting voor appartementen: uitsluitend voor bewoners
*terras horecazaak 'Zin' (beslaat al 3 parkeerplaatsen) integreren in straatbeeld
*op het plein zelf aan de bestaande bomen (groenvoorziening)
kunnen voetpaden aangelegd worden met aansluiting naar voetbad kerkzijde met een verhoogde oversteek met zebrapad
*parkeerplaatsen in VISGRAAT, aansluitend op de midden voetpaden; oprijden aan kerkzijde, af te rijden aan appartement zijde naar links. uitrit (zonder voorrang) tegenover kerk
=minder manneuvers, geen conflict met achterwaards afrijden, minder plaats innemend, gestroomlijnd voorwaarts parkeerterrein af rijden
*dit is de meest veilige oplossing , met behoud van zoveel mogelijk parkeerruimte, rekening houdend met ALLE gebruikers van het Kerkplein
*In een volgende fase kunnen er (vaste) schuine parkeerplaatsen gecreëerd worden (voor hangar 27) in de Parklaan met een keerpunt aan het Rubbenspark
Parklaan fietsstraat maken met fietsweg Donk
Aansluiting met Kerkplein > geen voorrang
*Een breder voetpad, aan kerkzijde, van Prins Boudewijnlaan tot Fort V, met verhoogde oversteek Parklaan met zebrapad naar aparte TOEGANGSPOORT VOETGANGERS Fort V-Hangar 27-petanque
*Parkeervakken mindervaliden aan kerk behouden
*Als het voetpad aan kerkzijde verbreed word, kan er een vaste staanplaats voor marktkraam gecreëerd worden, méér opgeschoven naar kerk=niet meer voor terras 'Elzenhof' en de klanten kunnen dan aan voetpad zijde bedient worden=niet
meer op straat staan.
*aan Elzenhof; staanplaats voor auto(s) autodelen
*(oude) toegangspoort toegankelijker en veiliger maken als TOEGANGSPOORT FIETSERS
*tussen twee toegangspoorten aan Fortzijde, staanplaats voor bussen bezoekers (kinderen) bio-klas-Fort V-speelpark Fort...
*aan de overzijde van busparking (aan grote bomen) staanplaatsen voor auto's MET LAADPALEN
*voetpad hoek broodjeszaak verbreden = geen foutparkeerders-versmallen oversteek-mogelijkheid om tafeltjes te zetten
*parkeervakken in rijrichting voor appartementen: uitsluitend voor bewoners
*terras horecazaak 'Zin' (beslaat al 3 parkeerplaatsen) integreren in straatbeeld
*op het plein zelf aan de bestaande bomen (groenvoorziening)
kunnen voetpaden aangelegd worden met aansluiting naar voetbad kerkzijde met een verhoogde oversteek met zebrapad
*parkeerplaatsen in VISGRAAT, aansluitend op de midden voetpaden; oprijden aan kerkzijde, af te rijden aan appartement zijde naar links. uitrit (zonder voorrang) tegenover kerk
=minder manneuvers, geen conflict met achterwaards afrijden, minder plaats innemend, gestroomlijnd voorwaarts parkeerterrein af rijden
*dit is de meest veilige oplossing , met behoud van zoveel mogelijk parkeerruimte, rekening houdend met ALLE gebruikers van het Kerkplein
*In een volgende fase kunnen er (vaste) schuine parkeerplaatsen gecreëerd worden (voor hangar 27) in de Parklaan met een keerpunt aan het Rubbenspark
Parklaan fietsstraat maken met fietsweg Donk
Aansluiting met Kerkplein > geen voorrang
Als ouder van 2 kinderen op OLFA Elsdonk steun ik het voorstel van Peter Witters.
3 jaren geleden door AK • Hier op reageren
Aan de kerk kan inderdaad beter een soort van rotonde gebouwd worden in het genre van de kerk aan de Groenenborgerlei. Met een overdekte ruimte voor bezoekers van de kerk. Het is immers een Kerk-plein ;)
Een mooie brug over de vijver ter hoogte van de ingang Kerkplein.
3 jaren geleden door Ben de Decker • Hier op reageren
Als bewoner op het kerkplein had ik graag de kant van de appartementen autovrij gezien. Enkel toegang tot de garages.
Aanleg van een fietspad tot aan de parklaan richting olve. Aangezien een veilig stuk te hebben voor de vele fietsers s morgens en 's avonds. Groen stukje met bankje zou ook fijn zij op het plein, niet enkel parkeerplaatsen.
Aanleg van een fietspad tot aan de parklaan richting olve. Aangezien een veilig stuk te hebben voor de vele fietsers s morgens en 's avonds. Groen stukje met bankje zou ook fijn zij op het plein, niet enkel parkeerplaatsen.
een fietspad naast de parkeerplaats kerkplein neemt onnodig plaats en geld in als het daar, wat eerder al gesuggereerd, fietsstraat word.
Als er aan de grote bomen op het plein wat opgeruimd word, kan daar gemakkelijk een oase met zitbanken gecreëerd worden.
Als de parkeerplaats visgraads gewijs ingericht word met een enkel richting afrit langs appartement zijde, hebben de parkeerplaats afrijdende autobestuurs het beste frontale zicht als tegenover de kerk terug op de rijweg komen (zonder voorrang= dus de fietsstraat heeft voorrang.
Als er aan de grote bomen op het plein wat opgeruimd word, kan daar gemakkelijk een oase met zitbanken gecreëerd worden.
Als de parkeerplaats visgraads gewijs ingericht word met een enkel richting afrit langs appartement zijde, hebben de parkeerplaats afrijdende autobestuurs het beste frontale zicht als tegenover de kerk terug op de rijweg komen (zonder voorrang= dus de fietsstraat heeft voorrang.
3 jaren geleden door Peter Witters • 1 reactie • Hier op reageren
Aan de kerk kan inderdaad beter een soort van rotonde gebouwd worden in het genre van de kerk aan de Groenenborgerlei. Met een overdekte ruimte voor bezoekers van de kerk. Het is immers een Kerk-plein ;)
Een rotonde voor de kerk , onttrekt alleen plaats op de verzamelplek voor de kerk, welke nu al krab is.
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
een fietspad naast de parkeerplaats kerkplein neemt onnodig plaats en geld in als het daar, wat eerder al gesuggereerd, fietsstraat word.
Als er aan de grote bomen op het plein wat opgeruimd word, kan daar gemakkelijk een oase met zitbanken gecreëerd worden.
Als de parkeerplaats visgraads gewijs ingericht word met een enkel richting afrit langs appartement zijde, hebben de parkeerplaats afrijdende autobestuurs het beste frontale zicht als tegenover de kerk terug op de rijweg komen (zonder voorrang= dus de fietsstraat heeft voorrang.
Als er aan de grote bomen op het plein wat opgeruimd word, kan daar gemakkelijk een oase met zitbanken gecreëerd worden.
Als de parkeerplaats visgraads gewijs ingericht word met een enkel richting afrit langs appartement zijde, hebben de parkeerplaats afrijdende autobestuurs het beste frontale zicht als tegenover de kerk terug op de rijweg komen (zonder voorrang= dus de fietsstraat heeft voorrang.
De in en uitgang van de parking kan gerust gemaakt worden aan de parklaan kant tussen de bomen. Ik vind als bewoner en gebruiker van het plein ook dat de kant van de appartementen beter geen rijbaan meer is. Dan kan de parking opschuiven naar de appartementen toe. Fietsstraten zijn handig als ook de fietsers zich aan de regels houden. Iedereen rijdt op de rijbaan ipv op het fietspad aan optiek Stoot. Fietsers wanen zich koning tov de 'echte' zwakke weggebruiker nl de voetganger. Iets meer controles hierip van de politie verminderd al het gevaar dat er momenteel is. De jeugd fiets hier ´s morgens met 5 a 6 naast elkaar. 1 week controle hierop en er rijdt geen enkele fietser die nog niet beboet is.
3 jaren geleden door Buurtbewoner 2 • 1 reactie • Hier op reageren
Parklaan biedt veel parkeermogelijkheden. Geen “Kerkparkeerplaats”. Beter op plein te beperken en van het plein een belevingsplek maken, waardoor het woongenot verhoogt. Stop de beton. Geef daarbij ruimte voor horeca en terrassen.
Geïntegreerde fietsenstalling voor bewoners. Opheffen rijweg aan bewonerskant.
Plaats voor water en veel bomen die de beperkte verharding beschaduwen.
Zitbankjes en ruimte voor spel. Afscheiding van de rijweg van deze zone door groenmassieven en werken met taluds/wadi’s.
Geïntegreerde fietsenstalling voor bewoners. Opheffen rijweg aan bewonerskant.
Plaats voor water en veel bomen die de beperkte verharding beschaduwen.
Zitbankjes en ruimte voor spel. Afscheiding van de rijweg van deze zone door groenmassieven en werken met taluds/wadi’s.
3 jaren geleden door Kerkplek • 1 reactie • Hier op reageren
Parklaan biedt veel parkeermogelijkheden. Geen “Kerkparkeerplaats”. Beter op plein te beperken en van het plein een belevingsplek maken, waardoor het woongenot verhoogt. Stop de beton. Geef daarbij ruimte voor horeca en terrassen.
Geïntegreerde fietsenstalling voor bewoners. Opheffen rijweg aan bewonerskant.
Plaats voor water en veel bomen die de beperkte verharding beschaduwen.
Zitbankjes en ruimte voor spel. Afscheiding van de rijweg van deze zone door groenmassieven en werken met taluds/wadi’s.
Geïntegreerde fietsenstalling voor bewoners. Opheffen rijweg aan bewonerskant.
Plaats voor water en veel bomen die de beperkte verharding beschaduwen.
Zitbankjes en ruimte voor spel. Afscheiding van de rijweg van deze zone door groenmassieven en werken met taluds/wadi’s.
Het Kerkplein is niet alleen 1 van de randparkings van het Fort V, maar word dagelijks meermaals gebruikt door: 's morgens voor het brengen van schoolkinderen (600 leerlingen in Olfa Elsdonk) op 100 meter van het plein, in de voormiddag voor begrafenissen, 's namiddags bezoekers Fort V, petanque.... ophalen schoolkinderen Olfa Elsdonk, 's avonds voor bezoekers van feesthal hangar 27.
Ik neem aan dat Aqua-fin een gescheiden riolering zal leggen: het regenwater via een pijpje naar de gracht in het fort V zal stromen.
De Parklaan word nu al soms 'intensief' gebruikt voor events in de omgeving.
In enkele stappen ben je van het Kerkplein tot in het Fort waar er water, bomen, zitbanken en ruimte voor spel is.
Maak het onder de grote bomen vrij van lage struiken enzet daar wat kakelbanken voor de buurt,
zodat daar sociale controle is en de hangjongeren daar verdreven worden.
Ik neem aan dat Aqua-fin een gescheiden riolering zal leggen: het regenwater via een pijpje naar de gracht in het fort V zal stromen.
De Parklaan word nu al soms 'intensief' gebruikt voor events in de omgeving.
In enkele stappen ben je van het Kerkplein tot in het Fort waar er water, bomen, zitbanken en ruimte voor spel is.
Maak het onder de grote bomen vrij van lage struiken enzet daar wat kakelbanken voor de buurt,
zodat daar sociale controle is en de hangjongeren daar verdreven worden.
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
De in en uitgang van de parking kan gerust gemaakt worden aan de parklaan kant tussen de bomen. Ik vind als bewoner en gebruiker van het plein ook dat de kant van de appartementen beter geen rijbaan meer is. Dan kan de parking opschuiven naar de appartementen toe. Fietsstraten zijn handig als ook de fietsers zich aan de regels houden. Iedereen rijdt op de rijbaan ipv op het fietspad aan optiek Stoot. Fietsers wanen zich koning tov de 'echte' zwakke weggebruiker nl de voetganger. Iets meer controles hierip van de politie verminderd al het gevaar dat er momenteel is. De jeugd fiets hier ´s morgens met 5 a 6 naast elkaar. 1 week controle hierop en er rijdt geen enkele fietser die nog niet beboet is.
VEILIG verkeer is inderdaad een samenwerking, tussen infrastructuur, sensibilisatie én handhaving!
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Wat is jouw idee of opinie? Vertel het ons!
Ook jij hebt een mening of idee. Dat appreciëren wij. Want pas zo kunnen we als gemeenschap de verschillende inzichten op deze vraag horen.
Vertel vooral waarom je precies deze mening hebt, of waarom je voorstander of tegenstander bent van een bepaald idee. Zo kunnen andere mensen jouw standpunt beter begrijpen.
Om dit overleg goed te kunnen voeren, is het belangrijk om respectvol met elkaar om te gaan. Vermijd vulgair taalgebruik en bedenk altijd of jouw bericht iemand zou kunnen beledigen voordat je die instuurt.
Door deel te nemen aanvaard je automatisch deze spelregels.
Dit is een project van gemeente Edegem in samenwerking met BUUR part of Sweco, KU Leuven RxD Lab, KU Leuven SoMeThIn'k en VRT Innovatie. Je kan door hen voor onderzoeksdoeleinden gecontacteerd worden.
Vertel vooral waarom je precies deze mening hebt, of waarom je voorstander of tegenstander bent van een bepaald idee. Zo kunnen andere mensen jouw standpunt beter begrijpen.
Om dit overleg goed te kunnen voeren, is het belangrijk om respectvol met elkaar om te gaan. Vermijd vulgair taalgebruik en bedenk altijd of jouw bericht iemand zou kunnen beledigen voordat je die instuurt.
Door deel te nemen aanvaard je automatisch deze spelregels.
Dit is een project van gemeente Edegem in samenwerking met BUUR part of Sweco, KU Leuven RxD Lab, KU Leuven SoMeThIn'k en VRT Innovatie. Je kan door hen voor onderzoeksdoeleinden gecontacteerd worden.
Je antwoordt op: ""