Hoe zie jij de toekomst van het plein met horeca, winkels en terrassen?
11 bijdragen
Doe mee aan de discussie! Je kan op een voorstel reageren door op de link "Hier op reageren" te klikken, die je onder elk voorstel terugvindt. Wil je echter een nieuw voorstel - met een foto - indienen, dan kan je een StoryFrame oppikken via iemand in jouw buurt, of via een mailtje naar communicatie@edegem.be.
Heb het reeds allemaal opgetekend q
3 jaren geleden door Ronny • 2 reacties • Hier op reageren
Spijtig dat we dat plan niet kunnen zien.. maar als het de parkeren behoudt of vermeerderd zou dat een plus punt zijn
3 jaren geleden • Hier op reageren
Het is beter de rijbaan aan de kant van de bewoning te seponeren en er enkel een doorgang te maken voor de garages. Zo kan er meer ruimte gecreëerd voor horeca zoals broodjeszaak, Zin en Elzenhof. Een rijbaan aanleggen aan de kant van de kerk die aan de kant van voorzien is van verhoogd fietspad aan de buitenzijde. Door op de hoek van de Parklaan een verhoogd wegdek aan te leggen kan er daar ook meer ruimte gecreëerd worden voor Elzenhof. We hebben hier al genoeg enkelrichting straten in de buurt. Dit zorgt voor overlast in de omringende straten. Parkeerplekken zijn broodnodig op het plein. Dus hoe minder rijbaan, hoe meer plaats. Ook het verbieden van verkeer 3,5 ton is nodig.
3 jaren geleden door Renaissance • 1 reactie • Hier op reageren
Het terras van "ZIN" vormt een barrière tussen het plein en de appartementen, ook al is er een brede doorgang. Ik stel voor om het terras 90° te draaien zodat het haaks staat op de appartementen en enkel voor de zaak. Dat betekent dat er geen autoverkeer meer langs deze kant van het plein door kan. De zone voor de appartementen zou woonerf worden zonder parkeerplaatsen. Dan wordt zal er enkel autoverkeer zijn om te lossen en te laden en voor hulpdiensten. De toegang voor de garages zal dan enkel nog langs de andere kant van het plein mogelijk zijn.
3 jaren geleden door Leo Deleu • 1 reactie • Hier op reageren
4 op 7 dagen staat er een marktkraam voor Elzenhof. Dan zit het terras verstopt achter het kraam. De klanten moeten op de rijbaan staan, wat niet ideaal is. Ik stel voor om het kraam in de Parklaan te zetten langs de kant van het plein. De klanten kunnen dan op het voetpad staan. Het olifantenpad tussen voetpad en parking zou dan als echt wandelpad moeten aangelegd worden.
3 jaren geleden door Leo Deleu • 1 reactie • Hier op reageren
Er staan geregeld foodtrucks op het plein, waar ze nu staan (voor het Elzenhof) is het gevaarlijk om aan te schuiven als voetganger, je staat bijna op de baan en er rijden (snelle) auto's naast je. De foodtrucks zouden in het middel van het plein zelf moeten staan en daarnaast zou er ruimte moeten zijn om gezellig, rustig en veilig je bestelling op te eten.
3 jaren geleden door Ilias S • 2 reacties • Hier op reageren
Er staan geregeld foodtrucks op het plein, waar ze nu staan (voor het Elzenhof) is het gevaarlijk om aan te schuiven als voetganger, je staat bijna op de baan en er rijden (snelle) auto's naast je. De foodtrucks zouden in het middel van het plein zelf moeten staan en daarnaast zou er ruimte moeten zijn om gezellig, rustig en veilig je bestelling op te eten.
het voetpad verbreden en de marktkramen omdraaien. OPGELOST!
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Het is beter de rijbaan aan de kant van de bewoning te seponeren en er enkel een doorgang te maken voor de garages. Zo kan er meer ruimte gecreëerd voor horeca zoals broodjeszaak, Zin en Elzenhof. Een rijbaan aanleggen aan de kant van de kerk die aan de kant van voorzien is van verhoogd fietspad aan de buitenzijde. Door op de hoek van de Parklaan een verhoogd wegdek aan te leggen kan er daar ook meer ruimte gecreëerd worden voor Elzenhof. We hebben hier al genoeg enkelrichting straten in de buurt. Dit zorgt voor overlast in de omringende straten. Parkeerplekken zijn broodnodig op het plein. Dus hoe minder rijbaan, hoe meer plaats. Ook het verbieden van verkeer 3,5 ton is nodig.
Het dubbel rijrichting fietspad moet tegenwoordig 2,9 meter breedte bedragen, dus niet haalbaar. FIETSSTRAAT WEL!
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Het terras van "ZIN" vormt een barrière tussen het plein en de appartementen, ook al is er een brede doorgang. Ik stel voor om het terras 90° te draaien zodat het haaks staat op de appartementen en enkel voor de zaak. Dat betekent dat er geen autoverkeer meer langs deze kant van het plein door kan. De zone voor de appartementen zou woonerf worden zonder parkeerplaatsen. Dan wordt zal er enkel autoverkeer zijn om te lossen en te laden en voor hulpdiensten. De toegang voor de garages zal dan enkel nog langs de andere kant van het plein mogelijk zijn.
Het Kerkplein is een PARKEERPLAATS voor basisschool OLFA Elsdonk (200 kleuters, 400 lagere school), parkeerplaats Hangar 27 (capaciteit 1000 pers), bezoekers park Fort V...
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
4 op 7 dagen staat er een marktkraam voor Elzenhof. Dan zit het terras verstopt achter het kraam. De klanten moeten op de rijbaan staan, wat niet ideaal is. Ik stel voor om het kraam in de Parklaan te zetten langs de kant van het plein. De klanten kunnen dan op het voetpad staan. Het olifantenpad tussen voetpad en parking zou dan als echt wandelpad moeten aangelegd worden.
De staanplaats voor marktkramers kan best opschuiven naar Kerk, voetpad verbreden, marktkramers omdraaien!
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Er staan geregeld foodtrucks op het plein, waar ze nu staan (voor het Elzenhof) is het gevaarlijk om aan te schuiven als voetganger, je staat bijna op de baan en er rijden (snelle) auto's naast je. De foodtrucks zouden in het middel van het plein zelf moeten staan en daarnaast zou er ruimte moeten zijn om gezellig, rustig en veilig je bestelling op te eten.
Ga je dan op het plein een viske bakken of een slaatje maken?
Als de parkeervakken tussen P. Boudewijnlaan en Kerk gelijklopend met de weg zouden gelegd worden (en niet dwars), kan het fietspad én het voetpad aldaar verbreed worden tot aan het Fort V >ingang Hangar 27.
Gelijker tijd een as verschuiving toepassen van de rijweg vanaf Kerk tot parklaan met 'fietsstraat , zo is er meer ruimte op het voetpad en kunnen de markramers hun luifel openen langs voetpadzijde en staan de kopers niet op de straat te wachten.
Als de parkeervakken tussen P. Boudewijnlaan en Kerk gelijklopend met de weg zouden gelegd worden (en niet dwars), kan het fietspad én het voetpad aldaar verbreed worden tot aan het Fort V >ingang Hangar 27.
Gelijker tijd een as verschuiving toepassen van de rijweg vanaf Kerk tot parklaan met 'fietsstraat , zo is er meer ruimte op het voetpad en kunnen de markramers hun luifel openen langs voetpadzijde en staan de kopers niet op de straat te wachten.
3 jaren geleden door Peter Witters • Hier op reageren
Wat is jouw idee of opinie? Vertel het ons!
Ook jij hebt een mening of idee. Dat appreciëren wij. Want pas zo kunnen we als gemeenschap de verschillende inzichten op deze vraag horen.
Vertel vooral waarom je precies deze mening hebt, of waarom je voorstander of tegenstander bent van een bepaald idee. Zo kunnen andere mensen jouw standpunt beter begrijpen.
Om dit overleg goed te kunnen voeren, is het belangrijk om respectvol met elkaar om te gaan. Vermijd vulgair taalgebruik en bedenk altijd of jouw bericht iemand zou kunnen beledigen voordat je die instuurt.
Door deel te nemen aanvaard je automatisch deze spelregels.
Dit is een project van gemeente Edegem in samenwerking met BUUR part of Sweco, KU Leuven RxD Lab, KU Leuven SoMeThIn'k en VRT Innovatie. Je kan door hen voor onderzoeksdoeleinden gecontacteerd worden.
Vertel vooral waarom je precies deze mening hebt, of waarom je voorstander of tegenstander bent van een bepaald idee. Zo kunnen andere mensen jouw standpunt beter begrijpen.
Om dit overleg goed te kunnen voeren, is het belangrijk om respectvol met elkaar om te gaan. Vermijd vulgair taalgebruik en bedenk altijd of jouw bericht iemand zou kunnen beledigen voordat je die instuurt.
Door deel te nemen aanvaard je automatisch deze spelregels.
Dit is een project van gemeente Edegem in samenwerking met BUUR part of Sweco, KU Leuven RxD Lab, KU Leuven SoMeThIn'k en VRT Innovatie. Je kan door hen voor onderzoeksdoeleinden gecontacteerd worden.
Je antwoordt op: ""